Hulp bij inloggen

  • Ik kan niet meer inloggen in de klantenzone My Luminus: wat doe ik?

    1. Gebruik het oog-icoontje om je paswoord te controleren op de schrijfwijze.
    • Het icoontje om het paswoord te zien staat rechts van het paswoord veld.
    1. Het kan ook zijn dat je gebruikte e-mailadres nog niet gekend is.
    1. Je ontvangt onze communicatie per e-mail, maar het lukt niet om in te loggen op My Luminus met dit e-mailadres?
    • Het kan zijn dat je voor de klantenzone My Luminus een ander e-mailadres opgaf dan dat voor de ontvangst van communicatie per e-mail. 
    • Om in te loggen in My Luminus gebruik je het e-mailadres dat je opgaf toen je je My Luminus account aanmaakte.
    • Je kan dit e-mailadres direct aanpassen als je wil. Ga naar My Luminus, klik op je mailadres en ga naar 'Mijn Profiel'.
    • Pas je e-mailadres aan onder 'Mijn gegevens'.
    • Lukt het nog altijd niet? Contacteer onze klantendienst via diverse contactkanalen.
    1. Misschien is je account om veiligheidsredenen geblokkeerd na meerdere mislukte inlogpogingen. In dat geval pas je best je wachtwoord aan via de knop Wachtwoord vergeten?.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Ik kan geen account aanmaken op de klantenzone My Luminus: wat doe ik?

    Ik krijg een fout bij ingeven klantnummer/EAN-nummer

    • Controleer je klantnummer:
      • geef max. 9 karakters in
      • Voorbeeld: 412345678
      • geef de koppeltekens niet in
      • gebruik nooit een nul als eerste cijfer
    • Voor het EAN-nummer kan je kiezen tussen die van elektriciteit of gas. Je kan ze beide gebruiken. Voorbeeld: 541441234567890.


    Mijn e-mail adres is reeds in gebruik


    Ik ken mijn klantnummer/EAN-nummer niet

    • Je klantnummer en EAN-nummer vind je op je factuur.
    • Beide staan op één factuur. Eén EAN-nummer is voldoende.
    • Recent klant geworden en nog geen factuur ontvangen? Contacteer onze klantendienst. Zij geven je de juiste info.


    Extra klantnummer toevoegen aan bestaande account

    • Koppel je online account aan meerdere klantnummers (vb: familielid, tweede eigendom, bedrijf). Je hebt enkel één klantnummer en één EAN nummer nodig.
    • Log in in My Luminus en voeg een extra klantnummer toe aan je bestaande account. Klik hier om te zien hoe dat kan.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Ik ben mijn gebruikersnaam of wachtwoord van My Luminus vergeten of wil dit wijzigen. Hoe doe ik dit?

    Gebruikersnaam
    Je gebruikersnaam voor My Luminus is het e-mailadres waarmee je je geregistreerd hebt.

    Wachtwoord vergeten
    Je kan zelf een nieuw wachtwoord aanvragen. Dit doe je als volgt:

    1. Ga naar My Luminus en klik op 'Wachtwoord vergeten?'.
    2. Vul je e-mailadres in waarmee je bent geregistreerd en klik op 'Stuur me een reset-link'.
    3. We sturen je onmiddellijk een e-mail om je wachtwoord opnieuw in te stellen.

    Maakte je een account aan via je Facebook- of Google-account?

    • Gebruik dan steeds dit account om je aan te melden. We kunnen deze paswoorden niet resetten.
    • Je kan je wel op elk moment opnieuw registreren met je e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord.

    Lees ook: Hoe registreer ik me op My Luminus?

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Hoe registreer ik me op My Luminus?

    Registreer je op onze website of download de My Luminus-app via de App Store voor iOS of via Google Play voor Android.

    1. Ga naar My Luminus 
    2. Geef je e-mailadres in, kies een paswoord en klik op “registreren” of registreer je via de Socials (Apple, Google, Facebook)
    3. Je krijgt van ons een bevestigingsmail. Klik op de link om je inschrijving te bevestigen.
      • De bevestigingsmail kan in de spam- of reclamefolder van je mailbox belanden. Bekijk deze folders om te zien of de mail daar is beland. Is dat niet het geval, contacteer ons dan even.
      • Wanneer je registreert via de Socials zal je geen bevestigingsmail ontvangen
    4. Je e-mail adres is geverifieerd, klik op “Terug naar My Luminus” om je in te loggen
    5. Log in met je e-mail adres en wachtwoord
    6. Je komt terecht in het Dashboard “Welkom bij My Luminus!”

    Afbeelding

    1. Voeg een klantennummer (zonder 0 vooraan) en EAN-nummer toe aan jouw account. Je vindt deze nummers op je factuur.
      Indien de klant wenst kan de klant een Alias of alternatieve naam toevoegen, bijv. “Thuis”
    2. Klik op “Voeg toe”
    3. Je bent klaar om My Luminus te gebruiken!

    Ben je een nieuwe klant?
    Als je nog geen klantnummer of EAN-code hebt, maak nu al je My Luminus account aan en voeg de ontbrekende data later toe.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen