Beste klant, om u in de toekomst nog beter van dienst te zijn voeren wij op zaterdag 26 april van 20 uur tot zondag 27 april 8 uur aanpassingen uit aan onze systemen. Hierdoor is de klantenzone My Luminus even niet beschikbaar, zowel online als in de app. Onze excuses hiervoor en graag tot gauw!
Welkom bij Luminus B2B - Essent draagt zijn activiteiten in België over aan Luminus.

Welkom bij Luminus

Essent draagt zijn activiteiten in België over aan Luminus. Als zakelijke klant rekent u voortaan op de gespecialiseerde dienstverlening van Luminus voor kmo-bedrijven en grote ondernemingen.

Voor u als zakelijke klant van Essent blijft in financieel opzicht alles hetzelfde

Al uw bijzondere en algemene contractvoorwaarden van Essent blijven ongewijzigd van toepassing. Nog voor de zomer nemen we met u contact op in verband met de praktische aspecten van de overdracht. Heeft u nu al vragen? Raadpleeg dan de informatie hieronder.



Mijn Essent blijft toegankelijk

U kan nog steeds 24/24 en 7/7 uw facturen van Essent en hun betaalstatus raadplegen: online op www.mijnessent.be.

Wie is Luminus?

 

Luminus in cijfers

  • Al meer dan 60 jaar actief
  • De tweede grootste producent en leverancier van energie in België.
  • 1.800.000 klanten
  • 5-sterren klantendienst
  • 2.000 medewerkers
  • Nummer 1 op het vlak van wind- en waterkrachtenergie met 213 windturbines (minstens 300 tegen 2023) en 7 waterkrachtcentrales.

Samenstelling van je energiefactuur.

U kan op ons rekenen als partner voor uw energietransitie

Luminus is de grootste producent van energie met wind en water op Belgische bodem.

  • Met 213 windturbines hebben we het grootste windmolenpark in België.
  • Daarnaast baten we 7 waterkrachtcentrales en 2 thermische centrales uit.

We begeleiden u bovendien actief bij uw energietransitie. Hierin staat het terugdringen van de CO2-uitstoot en het verkleinen van uw ecologische voetafdruk centraal. Duurzame alternatieven zoals onder andere het installeren van zonnepanelen, een windturbine op uw bedrijfsterrein, energie-oplossingen voor uw infrastructuur, helpen uw onderneming om duurzaamheid, energie-efficiëntie en kostenbeheersing te verenigen. 

Want samen maken we het verschil voor een duurzame toekomst.

U krijgt advies op maat van onze energie-experts

Energie is voor u als onderneming een belangrijke kost. Daarom adviseert Luminus u om uw energie zo efficiënt mogelijk te benutten. Die efficiëntie verhogen we door advies op maat van onze energie-experts. 

Daarnaast bieden we u een breed aanbod van professionele Luminus-energiediensten. U kan steeds beroep doen op de specifieke expertise van het netwerk van Luminus-partners voor energie-investeringen, onderhoud en advies.

Over voorschotten en facturen

U blijft de facturen ontvangen op de manier waarop u dat gewoon bent bij Essent: 

  • op papier of via e-mail.
  • met dezelfde frequentie

Opgelet: het rekeningnummer voor de betaling van uw facturen wijzigt. Gebruik vanaf september 2021 dit rekeningnummer: BE76 3350 5545 9895. (BIC: BBRUBEBB)
 
Betaalde u via domiciliëring bij Essent? 

U hoeft niets te doen. We voorzien een nieuw mandaat met hetzelfde rekeningnummer. U ontvangt een bevestiging en krijgt mogelijk een melding van uw bank over het nieuwe mandaat. 

Oude facturen blijven beschikbaar op MyEssent. U behoudt dus uw toegang. Of u kan hiervoor eveneens de helpdesk van Essent contacteren.

Voeg Luminus toe aan uw boekhouding als nieuwe leverancier en/of breng uw boekhouder op de hoogte. Het BTW-nummer op uw energiefactuur wijzigt naar: BE 0471811661.

Over tarieven

In uw persoonlijke klantenzone My LuminusBusiness vindt u uw nieuwe tarief. Zodra we uw Essent-product hebben overgenomen, krijgt u van ons een bevestiging. Vanaf dan kan u uw persoonlijke account aanmaken op My LuminusBusiness. U kan er o.a. uw verbruik opvolgen en uw facturen raadplegen.

We hebben uw Essent-prijzen overgenomen. Heeft u nog vragen over uw huidige prijzen of wilt u uw prijzen reeds vastleggen voor de toekomst dan kan u hiervoor met Luminus contact opnemen via volgend e-mailadres: btb@luminus.be of vraag dan hier uw offerte aan.

Indien uw Essent contract afloopt, wordt u uiterlijk 4 maanden voor de vervaldatum gecontacteerd en ontvangt u een voorstel voor vernieuwing of verlenging van uw contract.

Heeft u nog andere vragen?

De klantendienst van Essent helpt u graag verder. Neem contact op via het nummer 078 15 01 47.