Als klant met het Essent-tarief “Vooraf” krijg je een slotafrekening van Essent toegestuurd. Als je op dat moment minder energie verbruikt hebt dan je vooraf betaalde, krijg je het verschil teruggestort. Heb je meer energie verbruikt dan je vooraf betaalde, dan betaal je het verschil aan Essent. Vanaf de overname van je contract betaal je driemaandelijkse voorschotten aan Luminus. Het eerste voorschot ontvang je 1 maand na je migratiedatum. Het bedrag wordt automatisch berekend op basis van het voorschot dat je op jaarbasis bij Essent betaalde. Je kan dit op elk moment aanpassen in je persoonlijke klantenzone My Luminus.Lees ook: Ik had het tarief Vooraf bij Essent en ik heb mijn volledig jaar al betaald. Wat gebeurt er na mijn overstap naar Luminus?
toon meer
Naar hulp en ondersteuning overzicht
in uw digitale klantenzone
De knop "Start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is.
De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: Ma.-vr.: 8u00 - 18u00.
Onze residentiële klantendienst is bereikbaar op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)
Maandag - Vrijdag: 08 uur tot 18 uur
Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.