Iedereen die een aansluiting heeft op het net, betaalt een vaste bijdrage voor het Vlaamse Energiefonds. Luminus stort deze bijdrage door aan dit fonds.Waarvoor dient deze bijdrage? Via dit energiefonds worden ondersteund:
Hoeveel betaal ik als bijdrage?
Huishoudelijk tarief : van wie krijgt Luminus de gegevens ?Luminus krijgt de gegevens over domicilie (wettelijke verblijfplaats) van de distributienetbeheerder Fluvius. Indien je vaststelt dat jij of een andere mede-bewoner op de aansluiting toch gedomicilieerd bent, neem dan contact met ons op. We zullen dit meedelen aan Fluvius. Na akkoord van Fluvius passen wij je factuur aan.Waar vind ik meer informatie?Meer gedetailleerde informatie vind je op de website: https://belastingen.vlaanderen.be/energieheffingHistoriekIn de periode vanaf 1/3/2016 tot 31/12/2017 werd een veel hogere bijdrage aangerekend, op basis van het jaarlijkse verbruik. Gemiddelde gezinnen betaalden toen 100 euro, vanaf 2018 werd dit ongeveer 5 euro. Ook bedrijven betalen veel minder vanaf 2018.
toon meer
Naar hulp en ondersteuning overzicht
De knop "Start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is.
De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: Ma.-vr.: 8u00 - 18u00.
Onze residentiële klantendienst is bereikbaar op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)
Maandag - Vrijdag: 08 uur tot 18 uur
Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.