Hoe kan ik mijn voorschot bij Luminus aanpassen aan de schommelende energieprijzen?

Door de schommeling van de energieprijzen is de kans groot dat jouw voorschotbedrag momenteel te laag is. Om onaangename verrassingen te vermijden op je jaarafrekening, raden we je aan om je voorschotbedrag nu aan te passen. Wat je nu al gespreid meer betaalt aan voorschotten, moet je straks niet in één keer betalen op je jaarafrekening. 


 

  • Je kan je voorschotbedrag nakijken en zelf aanpassen in My Luminus, onze online klantenzone.  
  • Hier leggen we stap voor stap uit hoe je dit precies doet. 
  • Tip: Heb je zowel voor gas als elektriciteit een contract, dan pas je dit apart aan in My Luminus. 
  • Opgelet! Je kan zelf je voorschot slechts in een bepaalde mate wijzigen ten opzichte van je ideale voorschotbedrag (dit is het voorschotbedrag waarbij je afrekenbedrag € 0 wordt). Wil je toch een hoger of lager voorschotbedrag dan wat de tool in My Luminus aangeeft? Neem dan contact op met onze klantendienst.
  • Nog geen toegang tot My Luminus?  Een account aanmaken kan snel via deze link. Hou zeker je EAN- nummer bij hand, want dit zal je moeten invullen. Je vindt dit op je facturen. 
  • Nog vragen over je voorschotaanpassing? Via ons webformulier helpen we je graag verder.

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen

Meer vragen over Voorschotten en afrekening



Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

De knop "Start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 8u00 - 18u00.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 08 uur tot 18 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.