Waarom heb ik een tussentijdse afrekening ontvangen?

We maken in de volgende situaties een tussentijdse afrekening  op:
 

  • Als je meter defect is:
    • als je meter stuk gaat, komt een meteropnemer ter plaatse de meterstand noteren. Opgelet: het is belangrijk dat je ook zelf de vastgestelde meterstand dateert en ondertekent, anders kan je die nadien ook niet meer betwisten. 
  • Bij een metervervanging:
    • Als je bijvoorbeeld een enkelvoudige meter vervangt door een tweevoudige meter met dag- en nachttarief, of omgekeerd, komt een meteropnemer je meterstanden noteren. Ook die moet je zelf dateren en ondertekenen.
    • Of je huidige meter wordt vervangen door een digitale meter of er wordt een budgetmeter geplaatst.
  •  De netbeheerder deed een spontane meteropname.
    • Vb. Indien er werken worden uitgevoerd in je straat, kan de netbeheerder je meterstanden opnemen en doorgeven aan de leverancier.
  • bij een aanpassing van de meterconfiguratie:
    • Bijvoorbeeld, overstappen van SMR 1 naar SMR 3 voor het energiedelen, of van een jaarlijkse meterstand naar een maandelijkse meterstand, enz.


Nuttige links:

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen

Meer vragen over Voorschotten en afrekening



Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

De knop "Start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 8u00 - 18u00.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 08 uur tot 18 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.