Waarom wordt het tijdelijk recht op sociaal tarief voor energie voor personen met een verhoogde tegemoetkoming stopgezet?

In het kader van de hoge energieprijzen nam de federale overheid in februari 2021 steunmaatregelen om personen of gezinnen met een verhoogde tegemoetkoming ook een tijdelijk recht op sociaal tarief voor energie te geven.
Vanaf 1 juli 2023 zet de overheid deze tijdelijke uitbreiding op sociaal tarief voor personen met een verhoogde tegemoetkoming stop. Vanaf die datum zet Luminus deze klanten over naar het goedkoopste gelijkaardig tarief. Klanten die dit wensen kunnen hun tarief altijd nog wijzigen.

Nuttige link:

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen

Meer vragen over Voorschotten en afrekening



Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

De knop "Start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 8u00 - 18u00.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 08 uur tot 18 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.