Ik heb mijn federale verwarmingspremie 2022 niet ontvangen. Wat doe ik?

Ben je niet zeker of de verwarmingspremie van 100 € werd toegepast bij jou? Dan kan je dit nakijken in je online klantenzone My Luminus
Onder 'Facturen' vind je het document 'verwarmingspremie' en kan je ook zien met welke factuur de premie werd verrekend.

Heb je de federale verwarmingspremie niet ontvangen? De FOD bepaalt wie recht heeft op de premie. Misschien zit er een fout in de schrijfwijze van je naam en/of adres bij de FOD Economie. Of is er een andere reden die we niet kennen.

Heb je tussen 01/08/2022 en 17/11/2022 een aanvraag voor premie bij de FOD Economie ingediend?

  • Dan wordt deze nog verwerkt door de FOD. Tegen 15/2/2023 wil de FOD de laatste aanvragen afhandelen.
  • Opgelet: na 17/11/2022 kan je geen nieuwe aanvraag meer indienen voor deze verwarmingspremie bij de FOD Economie.
  • Heb je vragen? Contacteer de FOD:

Hoe is het stappenplan?
  • De FOD stuurt lijsten van de premiegerechtigden naar Luminus.
  • Na ontvangst van de lijsten premiegerechtigden verwerkt Luminus de aanvraag zo snel mogelijk.
  • De premie wordt automatisch door Luminus verrekend met eventuele openstaande bedragen.
  • Indien er een restbedrag is, schrijven wij dit over naar je bankrekening binnen 18 dagen na opmaak van de premie.
  • Als wij niet over je bankgegevens beschikken, vragen wij je om dit door te geven.
Wil je meer weten over deze verwarmingspremie?

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen


Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

De knop "Start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 8u00 - 18u00.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 08 uur tot 18 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.