De intercommunales komen een digitale meter plaatsen in geval van :
De uitrol is actief bezig. Eind oktober 2024 heeft 63% van de Fluvius-klanten een digitale meter.
Het doel om tegen 2024 80% te bereiken wordt moeilijk haalbaar. De doelstelling is om in 2029 een uitrol van 100% te hebben.Fluvius plaatst automatisch al een digitale meter in deze gevallen:
Je kan op de website van Fluvius je EAN ingeven om te zien wanneer je ingepland staat: https://www.fluvius.be/nl/meters-en-meterstanden/digitale-meter/wanneer-krijg-ik-een-digitale-meter/planningschecker
Sinds 1 januari 2023 vindt de installatie van een slimme elektriciteitsmeter systematisch plaats in de volgende gevallen:
Uiterlijk op 31 december 2029 moet de netbeheerder 80% van de slimme elektriciteitsmeters hebben geïnstalleerd.Wil je niet wachten dan kan je een verzoek indienen voor de installatie. In dat geval is de installatie betalend.
Voor bepaalde type klanten in Brussel wordt de slimme meter systematisch en gratis vervangen:
Bij nieuwe elektrische aansluitingen (nieuwe gebouwen) of het plaatsen van een extra meter is de plaatsing van de slimme meter betalend.
toon meer
Naar hulp en ondersteuning overzicht
De knop "Start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is.
De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: Ma.-vr.: 8u00 - 18u00.
Onze residentiële klantendienst is bereikbaar op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)
Maandag - Vrijdag: 08 uur tot 18 uur
Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.