Waarom heb ik mijn afrekening nog niet ontvangen?

Sinds de overschakeling naar een nieuw dataplatform binnen de elektriciteits- en gassector hebben sommige klanten vertragingen ondervonden bij het ontvangen van hun voorschotten, afrekening, of bij het corrigeren van hun facturen. Deze problemen zijn het gevolg van technische moeilijkheden in verband met de uitwisseling van marktgegevens tussen distributienetbeheerders (DNB's) en leveranciers.

  • Deze problemen gelden dus voor alle energieleveranciers.
  • Hoewel de situatie de afgelopen maanden is verbeterd dankzij de gezamenlijke inspanningen van de marktspelers, zijn nog niet alle problemen opgelost en wordt er nog volop doorgewerkt.
  • Alle marktspelers werken samen om deze complexe technische problemen op te lossen. Het doel is om tegen oktober 2024 terug te keren naar een normale situatie en naar hetzelfde niveau van factureringskwaliteit als vóór de wijziging van het dataplatform.

Heb je net zonnepanelen laten plaatsen en loopt de aanmelding bij je netbeheerder vertraging op?

Maak je geen zorgen. Wij activeren je injectietarief zodra we officiële goedkeuring van de netbeheerder ontvangen.

  • Het kan gebeuren dat een dossier vertraging oploopt bij de netbeheerder. Van zodra we op de hoogte worden gebracht van een vertraging stellen we het verzenden van de jaarrekening uit. Zo voorkomen we dat je een jaarafrekening krijgt zonder injectievergoeding, die dan later gecorrigeerd moet worden.
  • Eens de netbeheerder je aanmelding heeft goedgekeurd, brengen wij alles in orde. Je injectietarief wordt geactiveerd na de AREI-keuring (of na plaatsing van de digitale meter als dit na de keuring is gebeurd).

Lees ook:

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen


Verbruik opvolgen en meterstanden ingeven

in uw digitale klantenzone.

Ga naar My Luminus

Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

De knop "Start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 8u00 - 18u00.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 08 uur tot 18 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.