Hulp en contact
Hieronder vindt u het antwoord op uw vraag en onze contactgegevens. Tik hier uw vraag.
In de volgende situaties kan je jouw voorschotbedrag niet online aanpassen. Dit is het geval als:
Heb je een digitale meter, dan hoef je niet langer zelf je meterstanden door te geven. We ontvangen je meterstanden maandelijks automatisch van je netbeheerder. Deze gebruiken we om je ideale voorschot te berekenen en worden automatisch geregistreerd in My Luminus.
Dit betekent ook dat de netbeheerder niet meer fysiek langs komt om je jaarafrekening op te maken.
De volgende gegevens lees je af op je digitale meter:
Op de display van een digitale meter elektriciteit:
Wist je trouwens dat Luminus verschillende diensten aanbiedt om meer inzicht in je digitale meterdata te krijgen?
Dagelijkse data, tot de dag voordien:
Real time data:
Nuttige links:
Dankzij je digitale meter hoef je niet langer zelf je meterstanden bij te houden.
We ontvangen maandelijks een informatieve meterstand van je netbeheerder als je een communicerende digitale meter hebt. Deze meterstanden gebruiken we om je ideale voorschot te berekenen en worden automatisch geregistreerd.
Voor je afrekening hebben we wel nog steeds de werkelijke meterstand nodig. Die ontvangen we van de netbeheerder n.a.v. de jaarlijkse meteropname.
Heb jij maandelijkse afrekeningen, dan ontvangen we maandelijks je werkelijke meterstand van je netbeheerder. Op basis daarvan maken we telkens je afrekening op.
Daarnaast biedt Luminus verschillende diensten aan om meer inzicht in je digitale meterdata te krijgen.
Data tot de dag voordien:
Real time data:
Heb je zonnepanelen, dan worden je injectie en afname van het net geregistreerd. De app toont je vervolgens je actuele zonneproductie en zelfconsumptie. Zo weet je op ieder moment perfect wanneer je zonnepanelen voldoende energie opwekken en het ideaal is om die zonne-energie te verbruiken.
> Lees meer over deze dienst
Je kan je energieverbruik ook via je netbeheerder opvolgen:
Luminus biedt klanten met een digitale meter de mogelijkheid om maandelijks een afrekening te betalen voor elektriciteit en gas.
Heb je een digitale meter en wil je maandelijks een afrekening ontvangen? Contacteer onze klantendienst.
We dienen een aanvraag in bij je netbeheerder. Als alles in orde is, ontvang je vanaf de eerste dag van de volgende maand een maandelijkse afrekening.
Houd er rekening mee dat je geen voorschotfacturen meer zal ontvangen. In de winter, wanneer je meer verbruikt, kan je dan ook hogere afrekeningen krijgen. Omdat je geen voorschotfacturen meer ontvangt, is het ook noodzakelijk om in het geval van een domiciliëring te kiezen voor een domiciliering voor je afrekeningen (en niet enkel voorschotten).
Wil je meer weten? Lees dan zeker onze inspirerende blog.
Dit kan je op verschillende manieren doen:
Ken je al deze informatie voor je verhuis nog niet?
Geen nood! We sturen je later een herinnering per e-mail of SMS.
Dan kan je ons bereiken op het nummer 078 180 180 of je contract stopzetten via je klantenzone My Luminus:
Bekijk dan ons handige 3 stappenplan op de verhuispagina van Luminus.
Nuttige link:
Uw onderneming verhuist? Nieuwe aansluiting nodig? Laat het ons weten.
Lees meerBel
Bel ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.
Chat
Chat met ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.
Zodra een business adviseur beschikbaar is, is de knop 'Start de chat' zichtbaar en kan u het gesprek starten.
Stuur een bericht
Vul het formulier in.
We antwoorden binnen maximaal 2 werkdagen.
Hinder door een stroompanne?
Ondervindt u hinder door een stroompanne in uw straat? Check de website van uw netbeheerder.
Geen stroom? Dat is vervelend. Ontdek wat u kan doen in het geval van een stroompanne in uw onderneming.
Bent u niet tevreden?
Hebt u een klacht over een van onze producten of diensten, of bent u niet tevreden met een door ons voorgestelde oplossing?
Vragen over elektrisch rijden? Contacteer onze e-mobility klantendienst op 02 289 90 90 of stuur ons een bericht.
Snel een vakman nodig? We staan voor u klaar.
Contacteer ons