Energie

Energie

Op zoek naar een leverancier van elektriciteit en gas die koploper is in Belgische wind- en waterenergie? Dan zit u goed bij Luminus.

Energie

Elektriciteit en gas voor uw bedrijf

U wil uiteraard probleemloze energie voor uw bedrijf. Wil u snel weten welk energiecontract het best geschikt is voor uw zaak? Vast, variabel of dynamisch? Vul enkele korte vragen in en u weet het meteen. Maak kennis met onze beste tarieven en de vele voordelen waar u als Luminus-klant van geniet. Uw zaak verhuist? Wij zorgen ervoor dat uw energiecontract vlotjes volgt.

Elektriciteit en gas

Elektriciteit en gas

U wil graag zeker zijn dat u het beste energiecontract op zak hebt voor uw elektriciteit en gas. Wij helpen u daarbij. Check zeker ook de voordelen waarvan u als Luminus-klant geniet: we zetten in op duurzaamheid, begeleiden u bij uw energietransitie en geven volop besparingstips.

Verhuizen

Verhuizen

Uw zaak verhuist u of u breidt uit en wil een nieuwe aansluiting aanvragen? Dat kan u eenvoudig online regelen. En mocht u vragen hebben hierbij, dan begeleiden we u graag.

Praktische info

Praktische info

Niet altijd eenvoudig om uw weg te vinden in uw verbruik, voorschotten en facturen van uw energieleverancier. My Luminus, uw klantenzone en app geeft een duidelijk overzicht en maakt het u gemakkelijk om uw energie te beheren waar en wanneer u dat wil.

Dit zal u ook interesseren

Een vast of variabel tarief?
Een vast of variabel tarief?

Met een vast tarief weet u perfect waar u aan toe bent en dat voor de volledige duur van het energiecontract. Met een variabel tarief speelt u in op de schommelingen van de markt.

Maximale zekerheid
Maximale zekerheid

Met MaxxFix Pro, een vast energiecontract, betaalt u een identieke prijs per kilowattuur gedurende 2 jaar.

  • Vast tarief, wat ook de evolutie is van de prijzen op de energiemarkt.

  • U krijgt een injectievergoeding voor de elektriciteit die u via uw zonnepanelen op het net zet.

  • U geniet van een welkomstkorting op uw verbruik het 1e jaar als nieuwe klant.
Nieuw energiecontract in 3 stappen
Nieuw energiecontract in 3 stappen

Overstappen naar Luminus of een nieuw energiecontract afsluiten, is heel eenvoudig.

  1. Ontdek het tarief dat past bij uw zaak: vast of variabel, met of zonder extra verzekeringen.
  2. Teken in.
  3. Geniet van uw energie.

Veelgestelde vragen

Bij de berekening van je nieuwe voorschotten houden we rekening
met alle gegevens die we al bezitten over de toekomst. Bijvoorbeeld :
  • Vorig jaar heb je weinig verbruikt omdat het een zachte winter was en daarom krijg je geld terug. Voor de berekening van het komende verbruiksjaar gaan we steeds uit van een normale winter. We zetten het voorschot dus terug een beetje hoger omdat we verwachten dat je meer zal verbruiken dan afgelopen jaar.
  • De prijzen op de groothandelsmarkt zijn erg gestegen.
  • Deze jaarafrekening dekt geen volledig verbruiksjaar. Voor de berekening van je nieuwe voorschot gaan we altijd uit van een volledig verbruiksjaar.
  • Vorig jaar had je een ander tarief. We passen steeds, op het einde van het verbruiksjaar, je voorschot aan op basis van de door ons laatst gekende situatie (bv. je verbruik, toekomstige taksen,...).
Als je ervoor wilt zorgen dat een wijziging doorheen het jaar toch meegenomen wordt in je voorschot, raden we je aan om je meterstanden regelmatig in te geven in je persoonlijke My Luminus klantenzone of download onze app op  je smartphone.

Meer info

Als je pas klant bent geworden, ontvang je je eerste voorschotfactuur binnen de maand na de startdatum van je contract.


Een afrekening versturen we ongeveer 2 tot 4 weken na ontvangst van de meterstanden, die de netbeheerder ons jaarlijks bezorgt. 

Je vindt de maand van meteropname ook terug in je persoonlijke klantenzone My Luminus. In deze maand maken we ook je jaarafrekening op. 
 
Hoe vind je deze informatie terug? 

  • Meld je aan via My Luminus.
  • Klik op 'Voorschotten'.
  • Zie bij ‘Instellingen voor je voorschotfactuur’
  • Zie bij ‘maand van meteropname’
Meer info

Verzamel eerst de volgende belangrijke gegevens:
  • Je meterstanden.
  • Je meternummer of je EAN-code.
  • De datum waarop je verhuist.
  • De gegevens van de vorige bewoner in je nieuwe woning en/of de gegevens van de nieuwe bewoner in je oude woning.
Informeer ons zo snel mogelijk over je verhuis.

Dit kan je op verschillende manieren doen:

  • Geef je verhuis online door via dit formulier. Doorloop alle stappen. Van zodra je alle info in deze tool hebt ingegeven, kunnen wij aan de slag en verwerken we je verhuis. Tip: Je kan ook je overnameformulier toevoegen in deze tool.
  • Bel ons op het nummer: 078.180.183.

Ken je al deze informatie voor je verhuis nog niet?
Geen nood! We sturen je later een herinnering per e-mail of SMS.

Verhuis je naar het Buitenland? Of heb je spijtig genoeg te maken met een sterfgeval of een scheiding? 

Dan kan je ons bereiken op het nummer 078 180 180 of je contract stopzetten via je klantenzone My Luminus: 

  • Meld je aan via My Luminus.
  • Klik op 'Contracten en diensten'. 
  • En kies voor ‘Een contract aanvragen, wijzigen, stopzetten of verhuizen’.
  • Wil je alle voorbereidende stappen voor je verhuis rustig nalezen?

    Bekijk dan ons handige 3 stappenplan op de verhuispagina van Luminus.

    Nuttige link:

    Meer info
    Bekijk meer vragen

    Contacteer ons

    078 150 152

    Van maandag tot en met vrijdag, van 8 tot 18 uur.


    Stuur een bericht