Uw bedrijf verhuist? In enkele kliks zet u uw energiecontract over naar uw nieuwe adres.
Uw nieuwe adres doorgeven kan al vanaf 3 maanden voor de verhuis en bij voorkeur ten laatste 4 weken voor uw effectieve verhuis.
Wil u bij uw verhuis ook meteen veranderen van energieleverancier? Goed idee. Bij Luminus profiteren u en uw zaak van heel wat voordelen:
Wat is van toepassing voor u?
Ik wil mijn verhuis regelen naar een nieuw adresU kan hetzelfde energietarief aanhouden of een ander energietarief kiezen.
Bereken mijn prijs voor een bijkomend adresU hebt een extra energiecontract nodig voor een tweede kantoor of werkplaats, een tweede woonst.
Ik wens mijn energiecontract stop te zettenU verlaat uw huidige adres en hebt geen energiecontract van Luminus nodig op uw nieuw adres.
Voordat u de verhuis gaat organiseren, vraagt u best eerst een nieuwe aansluiting aan bij uw netbeheerder en kiest u uw energiecontract.
Een nieuwe aansluiting aanvragenDat kan op verschillende manieren. Kies wat u best uitkomt en doe het in My Luminus, online of telefonisch op 078 180 183. Hou uw klantnummer bij de hand en uw nieuwe adres, de EAN-nummers van de energiemeters van zowel uw oude als nieuwe adres, net als de datum en de meterstanden op het moment van de sleuteloverdracht.
Wij zorgen ervoor dat uw energie klaar is voor de grote dag. In My Luminus of per mail krijgt u de bevestiging van de overname en een overzicht van uw nieuwe contract. Zo weet u dat de overstap vlot gaat verlopen.
Hebt u nog niet alle info omtrent uw verhuis? Geen probleem, dan nemen we later contact met u op.
Op basis van de meterstand die u ons bezorgde, maken we uw voorschotfactuur op.
Er komt heel wat kijken bij een verhuis. In onze gratis verhuisgids vindt u een handige checklist en heel wat waardevolle tips.
Dit document gebruikt u om de meterstanden op te nemen als u een adres verlaat of naar een ander adres verhuist. U hebt het nodig bij een verhuis, wanneer u een woning aan- of verkoopt, bij een scheiding of overlijden ... Het is niet verplicht, al kan het handig zijn wanneer er een geschil is. Dit document heeft juridische waarde en geldt als bewijs.
Zijn er zonnepanelen? Gebruik dan het overnamedocument met hernieuwbare energie.
Overnamedocument elektriciteit en/of aardgas
Downloaden
Overnamedocument met hernieuwbare energie
Downloaden
Energiecontract
In dit artikel ontdekt u de belangrijkste aandachtspunten voor het afsluiten of vernieuwen van een energiecontract. Zodat u een energietarief kiest dat bij uw bedrijfsactiviteiten past.
6 min leestijd
Voorschot
Door uw voorschotbedrag af te stemmen op de energie van uw zaak of thuiskantoor, behoudt u de controle over de energiefactuur en vermijdt u onaangename verrassingen op uw jaarlijkse afrekening.
4 min leestijd
Als je pas klant bent geworden, ontvang je je eerste voorschotfactuur binnen de maand na de startdatum van je contract.
Een afrekening versturen we ongeveer 2 tot 4 weken na ontvangst van de meterstanden, die de netbeheerder ons jaarlijks bezorgt.
Je vindt de maand van meteropname ook terug in je persoonlijke klantenzone My Luminus. In deze maand maken we ook je jaarafrekening op.
Hoe vind je deze informatie terug?
Dit kan je op verschillende manieren doen:
Ken je al deze informatie voor je verhuis nog niet?
Geen nood! We sturen je later een herinnering per e-mail of SMS.
Dan kan je ons bereiken op het nummer 078 180 180 of je contract stopzetten via je klantenzone My Luminus:
Bekijk dan ons handige 3 stappenplan op de verhuispagina van Luminus.
Nuttige link: