Hoe verkrijg ik het sociaal tarief bij Luminus?

Hoe verkrijg ik het sociaal tarief bij Luminus?

De toekenning van het sociaal tarief gebeurt automatisch via de FOD economie. De overheid bezorgt aan je energieleverancier Luminus per kwartaal een overzicht van de personen die recht hebben op sociaal tarief. Dit betekent dat je zelf niets hoeft te doen.
Luminus past het tarief voor je aan en verstuurt een bevestiging dat we je registreren als een beschermde klant.

Indien de FOD het sociaal tarief niet automatisch aan jou toekent, krijg je van de bevoegde instantie een attest dat je naar Luminus opstuurt.
Enkel de attesten van deze instanties zijn geldig:

  • FOD Sociale Zekerheid
  • OCMW
  • Federale Pensioendienst
  • Kind en Gezin 
    • Vlaanderen: attest Opgroeien
    • Wallonië: attest AVIQ
    • Brussel: attest Iriscare
  • Agentschap Zorg & Gezondheid
    • Vlaanderen: Zorgbudget ouderen
  • Tegemoetkoming hulp aan bejaarden
    • Brussel – attest Iriscare
    • Wallonië – attest Organisme Assurance Wallonie
    • Duitstalige Gemeenschap – attest Ostbelgien

Het type attest hangt af van je situatie (gepensioneerd, mindervalide...).
Een overzicht van de verschillende attesten vind je hier.

Nuttige links:

Is dit het antwoord op uw vraag?

We gebruiken je feedback alleen om deze uitleg te verbeteren. Laat hier geen persoonlijke gegevens na.

Neem gerust contact op

Bel
Bel ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

Bel 078 150 152

Chat
Chat met ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

Zodra een business adviseur beschikbaar is, is de knop 'Start de chat' zichtbaar en kan u het gesprek starten.

Stuur een bericht
Vul het formulier in.
We antwoorden binnen maximaal 2 werkdagen.

Vul het contactformulier in