Ik tekende een contract bij een andere energieleverancier, maar ik wil bij Luminus blijven. Wat nu?
Wat fijn dat je besloot toch bij Luminus te blijven! Afhankelijk van het moment waarop je dit besluit neemt, zijn er 2 mogelijkheden:
Het herroepingsrecht van je nieuwe contract is nog niet voorbij
Wettelijk gezien heb je als particulier recht op 2 weken bedenktijd vanaf je je contractbevestiging ontvangt. Breng je de andere energieleverancier binnen deze termijn op de hoogte van je beslissing, dan zijn zij verplicht het nieuwe contract te annuleren. Je blijft dan gewoon klant bij ons.
De herroepingstermijn van je nieuwe contract is voorbij
Is de herroepingstermijn verstreken, maar is je contract nog niet actief? Dan bestaat de kans dat de andere energieleverancier alsnog akkoord gaat om je contract te annuleren. Zij zijn hier echter niet wettelijk toe verplicht.
Is het niet meer mogelijk om je nieuwe contract te annuleren, dan word je gemakkelijk terug klant bij Luminus door in te tekenen via de website . Let op! Je kan enkel een nieuw contract bij ons tekenen als je contract bij je andere energieleverancier al gestart is. Bekijk je liever samen met een medewerker welke tarieven voor jou het interessantst zijn? Contacteer hiervoor onze klantendienst op het nummer 078 150 210.
Is dit het antwoord op uw vraag?
Bel
Bel ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.
Chat
Chat met ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.
Zodra een business adviseur beschikbaar is, is de knop "Start de chat" zichtbaar en kan u het gesprek starten.
Stuur een bericht
Vul het formulier in.
We antwoorden binnen maximaal 2 werkdagen.