Robocalls: automatische oproepen zijn mogelijk
Luminus doet ook regelmatig automatische oproepen ('robocalls') naar klanten, bijvoorbeeld met een voorstel om hun voorschotbedrag aan te passen of als geheugensteuntje om hun factuur 3 dagen voor de vervaldatum te betalen.
In sommige situaties bellen onze medewerkers anoniem.
In geval van achterstallige betalingen volgt Luminus de procedure zoals vermeld op de website van de Vlaamse overheid. Wij sturen onze klanten herinneringen via brief, e-mail, SMS of telefoon. Dit kan wel een anoniem telefoonnummer zijn.
Gebruikers van Android-toestellen kunnen soms onterecht de melding krijgen dat het om een spam call gaat, terwijl het wel degelijk een van onze medewerkers is. Deze melding is dus niet altijd een indicatie van een fraude.
Is dit het antwoord op uw vraag?
Bel
Bel ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.
Chat
Chat met ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.
Zodra een business adviseur beschikbaar is, is de knop "Start de chat" zichtbaar en kan u het gesprek starten.
Stuur een bericht
Vul het formulier in.
We antwoorden binnen maximaal 2 werkdagen.