Hoe wordt mijn verbruik verdeeld over mijn apparaten in de Monitor app?

Hoe wordt mijn verbruik verdeeld over mijn apparaten in de Monitor app?

Het verbruik van je apparaten is een inschatting gebaseerd op de data van je digitale meter en de gegevens die je zelf in je profiel invult. Je energieverbruik wordt aan de hand van statistische datamodellen opgesplitst in categorieën. We tonen je grootste verbruikers bovenaan de lijst.

Heb je een thuislader?
Het kan tot enkele weken duren voordat deze herkend wordt en je deze terugvindt in het overzicht. De minimale capaciteit opdat je thuislader herkend wordt, bedraagt 1,5 kW.

Heb je zonnepanelen?
Dan houdt het overzicht ook rekening met je zelfconsumptie. Ook dit kan tot enkele weken duren.

Heb je een thuisbatterij?
Het opladen en ontladen van je batterij is onbekend en geeft daardoor een onderschatting van je totale verbruik. Je apparaten worden hierdoor niet altijd correct herkend.

De Luminus Monitor app is een louter informatieve app die in het leven is geroepen om een beeld te vormen van je verbruik. De app wordt gevoed met informatieve gegevens die niet gebruikt worden om te factureren.

Is dit het antwoord op uw vraag?

We gebruiken je feedback alleen om deze uitleg te verbeteren. Laat hier geen persoonlijke gegevens na.

Vind een antwoord in de veelgestelde vragen

De injectievergoeding die je ontvangt voor je zonnepanelen is variabel (zelfs indien je over een vast tarief beschikt). Het verandert dus iedere maand.
  • Aan het begin van elke maand berekenen we telkens de injectieprijs die van toepassing is op de voorgaande maand. 
  • In de Luminus Monitor / My Luminus app gebruiken we voor de lopende maand daarom steeds de injectieprijs van de voorgaande maand.
  • Deze prijs wordt retroactief aangepast aan het begin van de volgende maand, op basis van de hoeveelheid energie die je hebt geïnjecteerd.

Het is belangrijk om te benadrukken dat de gegevens die Luminus van je slimme meter ontvangt (via je netbeheerder of via de dongle) puur informatief zijn en bedoeld zijn om jou een zo nauwkeurig mogelijk beeld te geven van je verbruik en injectie. De gegevens die in de app worden getoond, worden daarom niet gebruikt ter facturatie. Na de meteropname ontvangt Luminus de facturatievolumes van je netbeheerder en passen we de werkelijke marktprijzen toe.
Meer info
Bekijk meer vragen

Neem gerust contact op

Bel
Bel ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

Bel 078 150 152

Chat
Chat met ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

Zodra een business adviseur beschikbaar is, is de knop 'Start de chat' zichtbaar en kan u het gesprek starten.

Stuur een bericht
Vul het formulier in.
We antwoorden binnen maximaal 2 werkdagen.

Vul het contactformulier in