Ik kan mijn meterstanden niet toevoegen op My Luminus. Wat doe ik?

Ik kan mijn meterstanden niet toevoegen op My Luminus. Wat doe ik?

Het is mogelijk dat je je meterstanden niet (meer) kan toevoegen of aanpassen. Redenen hiervoor kunnen zijn:

  • Je hebt een piekmeter.
  • Je ontvangt maandelijkse afrekeningen.
  • Je hebt een digitale meter + exclusief nachtmeter.
  • Je meterconfiguratie is nog niet compatibel (meter met 2 maal 4 registers).
  • Je bent van tarief veranderd, maar er zijn geen of verkeerde contractdata teruggevonden.
  • Je contract heeft een einddatum, omdat je bijvoorbeeld van leverancier verandert of verhuist.
  • Je hebt een digitale meter waarvoor we maandelijks informatieve waarden ontvangen van je netbeheerder:

     

    • De netbeheerder stuurt ons al maandelijks je werkelijke meterstanden door als je een digitale meter hebt. 

    • Het is dus niet nodig om deze ook nog zelf in te geven.In dit geval krijg je online een melding dat het niet nodig is om extra meterstanden in te geven.

 

Als deze redenen niet van toepassing zijn op jouw situatie, neem dan contact op met onze klantendienst.

Nuttige link:

Is dit het antwoord op uw vraag?

We gebruiken je feedback alleen om deze uitleg te verbeteren. Laat hier geen persoonlijke gegevens na.

Vind een antwoord in de veelgestelde vragen

De injectievergoeding die je ontvangt voor je zonnepanelen is variabel (zelfs indien je over een vast tarief beschikt). Het verandert dus iedere maand.
  • Aan het begin van elke maand berekenen we telkens de injectieprijs die van toepassing is op de voorgaande maand. 
  • In de Luminus Monitor / My Luminus app gebruiken we voor de lopende maand daarom steeds de injectieprijs van de voorgaande maand.
  • Deze prijs wordt retroactief aangepast aan het begin van de volgende maand, op basis van de hoeveelheid energie die je hebt geïnjecteerd.

Het is belangrijk om te benadrukken dat de gegevens die Luminus van je slimme meter ontvangt (via je netbeheerder of via de dongle) puur informatief zijn en bedoeld zijn om jou een zo nauwkeurig mogelijk beeld te geven van je verbruik en injectie. De gegevens die in de app worden getoond, worden daarom niet gebruikt ter facturatie. Na de meteropname ontvangt Luminus de facturatievolumes van je netbeheerder en passen we de werkelijke marktprijzen toe.
Meer info
Bekijk meer vragen

Neem gerust contact op

Bel
Bel ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

Bel 078 150 152

Chat
Chat met ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

Zodra een business adviseur beschikbaar is, is de knop 'Start de chat' zichtbaar en kan u het gesprek starten.

Stuur een bericht
Vul het formulier in.
We antwoorden binnen maximaal 2 werkdagen.

Vul het contactformulier in