Het moment van meteropname valt altijd rond hetzelfde tijdstip van het jaar (1 à 2 maanden voor de ontvangst van je jaarlijkse afrekening) en gebeurt door de netbeheerder van je regio. Op onze website vind je meer informatie over wie je
netbeheerder is.
Hoe gebeurt de meteropname als de klant niet aanwezig is?
- ofwel komt je netbeheerder ter plaatse.
- ofwel vanop afstand en automatisch voor de digitale meters
- ofwel ontvang je een meteropnamekaart in de bus:
- waarop jij je meterstanden noteert en het naar de netbeheerder stuurt.
- waarbij jij je meterstanden op de website invult.
Vergeet niet om je meterstanden tijdig door te geven aan je netbeheerder. Zo vermijd je dat de netbeheerder ons geschatte meterstanden doorgeeft.
Wens je meer info over de afrekening die volgt op de meteropname?
Wil je meer info over het doorgeven van meterstanden per netbeheerder?
- Luminus ontvangt van de netbeheerder de meterstanden van klanten met een digitale meter op de eerste dag van de maand die volgt op de meteropnamemaand. Bijvoorbeeld op 1 juni 2023 voor de opnamemaand mei.
- Bekijk de informatie per netbeheerder: