Nuttige links:
Ben je al een klant van Luminus of heb je al een My Luminus account?
Ben je nog geen klant van Luminus?
Registreer je op onze website of download de My Luminus-app via de App Store voor iOS of via Google Play voor Android.
Ben je een nieuwe klant?
Als je nog geen klantnummer of EAN-code hebt, maak nu al je My Luminus account aan en voeg de ontbrekende data later toe.
Via de online klantenzone My Luminus kan je op de website of via de My Luminus-app zelf je energieverbruik, facturen en betalingen snel en gemakkelijk opvolgen.
Ontdek de mogelijkheden van My Luminus in deze video.
Op My Luminus kan je:
Je facturen en betalingen beheren
Een overzicht behouden van je verbruik
Meer uitleg, klik hier
Je voorschot en afrekening controleren
Je contracten en diensten beheren
Je profiel beheren
Dankzij de Luminus-app heb jij je persoonlijke klantenzone altijd bij de hand. Je energie opvolgen was nog nooit zo makkelijk.
Download de My Luminus-app via de App Store voor iOS of via Google Play voor Android.
Bekijk hieronder hoe de app in elkaar zit en wat de voordelen ervan zijn.
In de volgende situaties kan je jouw voorschotbedrag niet online aanpassen. Dit is het geval als:
De MediaMarkt-waardebon geldt alleen voor klanten die een contract in een MediaMarkt-winkel hebben afgesloten.
Gebruikersnaam
Je gebruikersnaam voor My Luminus is het e-mailadres waarmee je je geregistreerd hebt.
Wachtwoord vergeten
Je kan zelf een nieuw wachtwoord aanvragen. Dit doe je als volgt:
Maakte je een account aan via je Facebook- of Google-account?
Lees ook: Hoe registreer ik me op My Luminus?
De grafiek van je verbruik in My Luminus is gebaseerd op de informatie die je netbeheerder ons doorgeeft en de meterstanden die je aan ons doorgeeft.
In uitzonderlijke gevallen kunnen we de grafiek niet tonen in My Luminus. Dit is het geval wanneer:
Nadat je Luminus verlaten hebt, kan je nog 3 jaar gebruikmaken van My Luminus.
Volg dit stappenplan:
Tip: wanneer je de meterstanden afleest van je meter en in My Luminus noteert:
Heb je een verkeerde meterstand ingegeven in My Luminus?
Je kan dit altijd aanpassen of verwijderen.
Nuttige links:
Ja, je kan uitstel van betaling op je energiefacturen van Luminus krijgen. Dit kan je zelf online regelen via de klantenzone My Luminus.
Let op: In de app is het niet mogelijk een betaaluitstel aan te vragen. Dit kan je enkel via My Luminus op de website.
Er zijn geen kosten aan verbonden.
Bij je registratie via My Luminus kan je je digitale verbruik voor elektriciteit (minimum) en voor gas (optioneel) doorgeven.
Na je inschrijving, is het nodig dat je ook je toestemming geeft aan Fluvius.be zowel voor je elektriciteit als gas. Deze toestemming geef je digitaal vanuit onze app via een persoonlijke link naar je Mijn Fluvius portaal. Indien je enkel je toestemming geeft voor elektriciteit, zal je ook enkel je elektriciteitsdata in de app zien.
Dankzij je digitale meter hoef je niet langer zelf je meterstanden bij te houden.
We ontvangen maandelijks een informatieve meterstand van je netbeheerder als je een communicerende digitale meter hebt. Deze meterstanden gebruiken we om je ideale voorschot te berekenen en worden automatisch geregistreerd.
Voor je afrekening hebben we wel nog steeds de werkelijke meterstand nodig. Die ontvangen we van de netbeheerder n.a.v. de jaarlijkse meteropname.
Heb jij maandelijkse afrekeningen, dan ontvangen we maandelijks je werkelijke meterstand van je netbeheerder. Op basis daarvan maken we telkens je afrekening op.
Daarnaast biedt Luminus verschillende diensten aan om meer inzicht in je digitale meterdata te krijgen.
Data tot de dag voordien:
Real time data:
Heb je zonnepanelen, dan worden je injectie en afname van het net geregistreerd. De app toont je vervolgens je actuele zonneproductie en zelfconsumptie. Zo weet je op ieder moment perfect wanneer je zonnepanelen voldoende energie opwekken en het ideaal is om die zonne-energie te verbruiken.
> Lees meer over deze dienst
Je kan je energieverbruik ook via je netbeheerder opvolgen:
In je persoonlijke klantenzone My Luminus vind je een betaaloverzicht terug van de voorschotfacturen en afrekeningen gelinkt aan je betalingen.
Je kan dit doen via je Mijn Fluvius-account.
Volg onderstaande stappen:
Als je deze stappen uitgevoerd hebt, zijn al je toestemmingen voor het delen van data met Luminus ingetrokken en zal Luminus dus ook geen data meer ontvangen.
Dit betekent dat onze My Luminus-app je verbruiksgegevens ook niet meer zal bijwerken vanaf je intrekking.
We ontvangen je digitale verbruiksgegevens van Fluvius met minstens één dag vertraging. In het beste geval, zijn je elektriciteitsgegevens van de vorige dag rond het middaguur zichtbaar in de app en je gasgegevens pas in de namiddag.
Merk op dat je gasgegevens over het algemeen iets later beschikbaar zijn dan je elektriciteitsgegevens. Dit omdat je digitale meter je elektriciteitsverbruik rond middernacht registreert en je gasverbruik pas rond 6 uur 's ochtends.
De verbruikskosten komen pas de maand nadien binnen wanneer alle prijzen zijn gekend. In afwachting daarvan zie je de geschatte prijzen.
Je kan je persoonlijke gegevens makkelijk raadplegen en aanpassen via My Luminus.
Wens je andere gegevens te wijzigen?
Neem contact op met onze klantendienst. Onze medewerkers helpen je graag verder.
Heb je nog geen My Luminus-account?
Registreer je hier voor My Luminus.
Dankzij de Luminus-app heb jij je persoonlijke klantenzone altijd bij de hand. Je energie opvolgen was nog nooit zo makkelijk. Bekijk hier hoe de app in elkaar zit en wat de voordelen ervan zijn.
Registreer je op onze website of download de My Luminus-app via de App Store voor iOS of via Google Play voor Android.
Ben je een nieuwe klant?
Als je nog geen klantnummer of EAN-code hebt, maak nu al je My Luminus account aan en voeg de ontbrekende data later toe.
Ik krijg een fout bij ingeven klantnummer/EAN-nummer
Mijn e-mail adres is reeds in gebruik
Ik ken mijn klantnummer/EAN-nummer niet
Extra klantnummer toevoegen aan bestaande account
Bel
Bel ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.
Chat
Chat met ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.
Zodra een business adviseur beschikbaar is, is de knop "Start de chat" zichtbaar en kan u het gesprek starten.
Stuur een bericht
Vul het formulier in.
We antwoorden binnen maximaal 2 werkdagen.