Hoe omschakelen van dag-en nachttarief naar dagtarief, of omgekeerd?

Hoe omschakelen van dag-en nachttarief naar dagtarief, of omgekeerd?

Woon je in Vlaanderen?

  • Neem contact op met je netbeheerder Fluvius voor aanpassingen aan je meter.

 

Woon je in Wallonië of Brussel?

  • Neem contact op met Luminus
  • Het is niet nodig om je netbeheerder te contacteren.

 

Hoe gebeurt deze omschakeling?
  • Deze aanpassingen zijn gratis op het moment dat je omschakelt van analoge naar digitale meter.
  • Je ontvangt dan mogelijk ook een tussentijdse afrekening.
  • De meerderheid van deze aanpassingen zijn niet fysiek, maar administratief. Dit wil zeggen: in het geval van een administratieve aanpassing, blijft je meter werken zoals daarvoor. Alleen berekent men je verbruik op een andere manier op je afrekening.
  • Bijvoorbeeld: een dag- nachtmeter wordt enkelvoudig. De nachtmeter zal blijven vooruitgaan, maar op de afrekening maken we de som van het verbruik van de dag- en nachtteller.

 

 

Is dit het antwoord op uw vraag?

We gebruiken je feedback alleen om deze uitleg te verbeteren. Laat hier geen persoonlijke gegevens na.

Neem gerust contact op

Bel
Bel ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

Bel 078 150 152

Chat
Chat met ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

Zodra een business adviseur beschikbaar is, is de knop 'Start de chat' zichtbaar en kan u het gesprek starten.

Stuur een bericht
Vul het formulier in.
We antwoorden binnen maximaal 2 werkdagen.

Vul het contactformulier in