Ik heb een nieuwe huurder. Wat moet ik doen om de meter op zijn naam te zetten bij Luminus?

Ik heb een nieuwe huurder. Wat moet ik doen om de meter op zijn naam te zetten bij Luminus?

Om het energieverbruik op de naam van een nieuwe huurder te zetten, volstaat het om dit (ideaal gezien 1 maand voordien) aan ons te melden via telefoon of via onze verhuispagina.

Er zijn 2 mogelijkheden:

A. Het energiecontract staat nu op jouw naam.
Neem de meterstanden op samen met je nieuwe huurder op het moment van de overhandiging van de sleutels. Deze meterstand is de basis van het contract dat je afsluit maar ook het vertrekpunt voor de facturatie van de nieuwe bewoner.

We raden je aan om het overnamedocument samen in te vullen en allebei te ondertekenen. Om toekomstige geschillen over meterstanden te voorkomen, bewaar je best zorgvuldig de kopie van je overnamedocument.



B. Het energiecontract staat op naam van de vertrekkende bewoner.

De 2 huurders noteren samen de meterstanden tijdens de overhandiging van de sleutels. Ze doen ook het nodige bij hun energieleverancier.
Bij Luminus kan je alles online regelen via het verhuisformulier of je kan ons ook bellen.

Zorg dat je de volgende informatie bij de hand hebt:
  • je meterstanden
  • je meternummer of je EAN-code
  • de datum waarop je verhuist
  • de gegevens van de nieuwe bewoner en de gegevens van de oude bewoner
     

Is dit het antwoord op uw vraag?

We gebruiken je feedback alleen om deze uitleg te verbeteren. Laat hier geen persoonlijke gegevens na.

Neem gerust contact op

Bel
Bel ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

Bel 078 150 152

Chat
Chat met ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

Zodra een business adviseur beschikbaar is, is de knop 'Start de chat' zichtbaar en kan u het gesprek starten.

Stuur een bericht
Vul het formulier in.
We antwoorden binnen maximaal 2 werkdagen.

Vul het contactformulier in