Waarom heb ik een tussentijdse afrekening ontvangen?

Waarom heb ik een tussentijdse afrekening ontvangen?

We maken in de volgende situaties een tussentijdse afrekening  op:
 

  • Als je meter defect is:
    • als je meter stuk gaat, komt een meteropnemer ter plaatse de meterstand noteren. Opgelet: het is belangrijk dat je ook zelf de vastgestelde meterstand dateert en ondertekent, anders kan je die nadien ook niet meer betwisten. 
  • Bij een metervervanging:
    • Als je bijvoorbeeld een enkelvoudige meter vervangt door een tweevoudige meter met dag- en nachttarief, of omgekeerd, komt een meteropnemer je meterstanden noteren. Ook die moet je zelf dateren en ondertekenen.
    • Of je huidige meter wordt vervangen door een digitale meter of er wordt een budgetmeter geplaatst.
  •  De netbeheerder deed een spontane meteropname.
    • Vb. Indien er werken worden uitgevoerd in je straat, kan de netbeheerder je meterstanden opnemen en doorgeven aan de leverancier.
  • bij een aanpassing van de meterconfiguratie:
    • Bijvoorbeeld, overstappen van SMR 1 naar SMR 3 voor het energiedelen, of van een jaarlijkse meterstand naar een maandelijkse meterstand, enz.


Nuttige links:

Is dit het antwoord op uw vraag?

We gebruiken je feedback alleen om deze uitleg te verbeteren. Laat hier geen persoonlijke gegevens na.

Neem gerust contact op

Bel
Bel ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

Bel 078 150 152

Chat
Chat met ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

Zodra een business adviseur beschikbaar is, is de knop 'Start de chat' zichtbaar en kan u het gesprek starten.

Stuur een bericht
Vul het formulier in.
We antwoorden binnen maximaal 2 werkdagen.

Vul het contactformulier in