Beheer uw energie 24/7 in My Luminus

Altijd een handig zicht op uw verbruik, uw facturen raadplegen en makkelijk uw voorschot of contract aanpassen? In uw klantenzone en de gratis My Luminus app hebt u uw energie beter onder controle.

My Luminus
Bekijk uw verbruik
Bekijk uw verbruik

U hebt altijd een zicht op uw energieverbruik. Handig en leerrijk om dit week per week op te volgen.

Pas voorschotten aan
Pas uw voorschot aan

U wil uw voorschot aanpassen? Regel het meteen zelf met My Luminus, online of in de app.

Volg facturen op
Volg facturen op

Nooit meer zoeken naar een factuur. Krijg meteen een overzicht van al uw betaalde en onbetaalde facturen.

Beheer uw account
Uw gegevens aanpassen

Een nieuw adres of telefoonnummer? Dat past u snel en eenvoudig zelf aan in My Luminus, online of via de app.

My Luminus

Uw verbruik, facturen, voorschotbedrag en meer: met de handige My Luminus klantenzone hebt u er meteen zicht op, online of in de app.

AbonnementGratis
Functies
Uw energieverbruik opvolgen
Uw facturen raadplegen
Uw maandelijks voorschotbedrag aanpassen
Uw gegevens aanpassen en betalen via domiciliëring regelen
Van op uw smartphone, tablet of computer
App voor iPhone en Android

Gratis voor u als klant

My Luminus is de gratis persoonlijke klantenzone voor Luminus-klanten, zowel online als in de app. U kan ervan genieten als u:

  • Klant bent bij Luminus.
  • Minimum 1 energiecontract hebt voor elektriciteit of gas.
  • Over een smartphone, tablet of computer beschikt.
Hoe registreer ik me voor My Luminus?

Hoe registreer ik me voor My Luminus?

U bent klant bij Luminus? Dan geniet u gratis de voordelen van My Luminus. Zo maakt u snel een account aan:

  • Ga naar My Luminus en geef een e-mailadres en wachtwoord in.
  • Klik op de link in onze bevestigingsmail.
  • Log in met uw e-mailadres en wachtwoord op My Luminus.
  • Voeg uw klantennummer en EAN-nummer toe aan uw account. U bent nu klaar om My Luminus te gebruiken.
Uw verbruik altijd op zak, dankzij de app

Uw verbruik altijd op zak, dankzij de app

Waar en wanneer u wil uw verbruik checken, factuur raadplegen of voorschot aanpassen? Download de My Luminus app in de App Store of Google Play.

Naar de App StoreNaar Google Play

Veelgestelde vragen

Via je My Luminus -account kan je gemakkelijk je verbruik opvolgen. 

Je ziet hier de meterstanden die jouw netbeheerder jaarlijks aan ons doorgeeft. Deze meterstanden zijn ofwel:
  • door jou zelf doorgegeven.
  • werkelijk opgenomen door je netbeheerder.
  • een schatting, als je zelf geen meterstanden aan de netbeheerder hebt doorgegeven en hij geen toegang heeft tot je meter.
Je kan je verbruik nog beter opvolgen via My Luminus door regelmatig je meterstanden in te geven en op basis daarvan je voorschotbedrag aan te passen.

Als je een digitale meter hebt, kan je:
  • indien je in Vlaanderen woont: je energieverbruik- en kosten met één dag vertraging eenvoudig en gratis opvolgen via de Digitale Meterstanden in My Luminus. Inschrijven kan rechtstreeks via je My Luminus app. 
  • je verbruik en injectie in realtime opvolgen en inzicht krijgen in je energievreters en -kosten met Luminus EnergyControl Monitor. Het werkt met een klein apparaatje dat je in de P1-poort van je digitale meter klikt.
Als je een digitale meter hebt, kan je ook op de klantenzone van je netbeheerder elke dag een nieuwe update van je energieverbruik raadplegen (tot de dag voordien): Dankzij de Luminus-app heb jij je persoonlijke klantenzone altijd bij de hand. Je energie opvolgen was nog nooit zo makkelijk. Bekijk hier hoe de app in elkaar zit en wat de voordelen ervan zijn.



Lees ook:
Meer info

Registreer je op onze website of download de My Luminus-app via de App Store voor iOS of via Google Play voor Android.

  • Ga naar My Luminus 
  • Geef je e-mailadres in, kies een paswoord en klik op “registreren” of registreer je via de Socials (Apple, Google, Facebook)
  • Je krijgt van ons een bevestigingsmail. Klik op de link om je inschrijving te bevestigen.
    • De bevestigingsmail kan in de spam- of reclamefolder van je mailbox belanden. Bekijk deze folders om te zien of de mail daar is beland. Is dat niet het geval, contacteer ons dan even.
    • Wanneer je registreert via de Socials zal je geen bevestigingsmail ontvangen
  • Je e-mail adres is geverifieerd, klik op “Terug naar My Luminus” om je in te loggen
  • Log in met je e-mail adres en wachtwoord
  • Je komt terecht in het Dashboard “Welkom bij My Luminus!”
  • Voeg een klantennummer (zonder 0 vooraan) en EAN-nummer toe aan jouw account. Je vindt deze nummers op je factuur.
    Indien de klant wenst kan de klant een Alias of alternatieve naam toevoegen, bijv. “Thuis”
  • Klik op “Voeg toe”
  • Je bent klaar om My Luminus te gebruiken!
  • Ben je een nieuwe klant?
    Als je nog geen klantnummer of EAN-code hebt, maak nu al je My Luminus account aan en voeg de ontbrekende data later toe.

    Meer info

    Je kan makkelijk zelf een klantnummer toevoegen aan jouw My Luminus-account. 
  • Log in via My Luminus.
  • Ga naar 'Mijn profiel'. (In de app kies je voor 'Meer')
  • Klik op 'Beheer klantennummers'.
  • Op de volgende pagina kies je 'Voeg een klantennummer toe aan je account'.
  • Vul je klantnummer, EAN-nummer en Alias (bijv. thuis, tweede verblijf,...) in.
  • Klik op 'Voeg toe' om te bevestigen.
  • Tip: je kan een inactief gekoppeld klantnummer hier ook gemakkelijk verwijderen.
    Meer info
    Bekijk meer vragen

    Contacteer ons

    078 150 152

    Van maandag tot en met vrijdag, van 8 tot 18 uur.


    Stuur een bericht