Hulp en ondersteuning

Veelgestelde vragen

Hebt u advies nodig over de ideale oplossing voor uw bedrijf? Aarzel dan niet om ons te contacteren.
Onze experten beantwoorden uw vragen met plezier.

Prijs

  • Hoeveel kost een laadsessie?

    Dit is afhankelijk van de laadpaal. Iedere uitbater kan zelf de prijs op het laadpunt instellen.
    Het tarief dat van toepassing is, staat aangegeven op het laadpunt en is ook beschikbaar op de 'Luminus Public Charging'-app. Dit van zodra de uitbater het tarief publiceert.

    Dit tarief kan uit verschillende elementen bestaan:

    • een startvergoeding,
    • een volumetarief (per geladen kWh)
    • en/of een tijdstarief (per minuut).

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • De prijs van mijn laadbeurt bij Luminus komt niet overeen met wat de app toont. Wat doe ik?

    De prijs van toepassing op alle snelladers van Luminus is:

    • € 0,35 per kWh en
    • € 0,20 per minuut (inclusief btw).
    Ben je aangesloten bij een andere provider, dan kan deze een extra toeslag aanrekenen.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Hoe betaal ik voor mijn laadtransacties bij Luminus?

    Je ontvangt maandelijks een factuur met daarop een gedetailleerd overzicht van al je laadtransacties van die maand.
    De betaling verloopt volledig automatisch via domiciliëring en zal 14 dagen na factuurdatum worden uitgevoerd.
     

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen

Veiligheid

  • Is het veilig om mijn laadsessie via de app te betalen?

    De betaling van je laadsessie via de app loopt via PayPal en is 100% beveiligd.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Is het veilig om mijn wagen op te laden?

    De Tritium Veefill fast charger is conform alle vereiste veiligheidsvoorschriften. Met een compatibele stekker is het 100% veilig om je wagen aan deze oplaadpunten op te laden.
     

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Ik heb problemen met het online platform van Luminus voor mijn elektrische wagen. Wat doe ik?

    We beschikken over een 24/7-helpdesk voor onze klanten.

    • Bel naar 02 289 90 90.
    • Of stuur een e-mail naar mobilitysolutions@luminus.be.
    Onze klantendienstmedewerkers zorgen voor een correcte afhandeling van je vraag.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen

Laadpas

  • Waarom heb ik een abonnement nodig voor mijn laadpunt?

    Met een abonnement kan je gebruikmaken van het online platform voor elektrische mobiliteit van Luminus, waar je een overzicht krijgt van al je laadsessies.
    Je krijgt maandelijks automatisch een gedetailleerd overzicht van al je laadsessies toegestuurd.
    Als er zich een probleem met je laadpunt stelt, identificeren we vanop afstand dat probleem en lossen we het ook in 90% van de gevallen onmiddellijk op.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Kan ik met mijn laadpas Luminus Powerpass laden op niet-Luminus laadpalen?

    Via meerdere interoperabiliteitsovereenkomsten heb je met de Luminus Powerpass toegang tot meer dan 100.000 laadpalen over heel Europa.
    De Luminus-laadpalen zijn aangesloten bij de volgende platformen:

    • eViolin
    • Hubject
    • Girève
    • e-Clearing

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Hoe kan ik een laadpas Luminus Powerpass aanvragen?

    Vraag je Luminus Powerpass aan via het webformulier op onze website.
    We versturen je laadpas binnen de week.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Waarom kan ik met mijn laadpas Luminus Powerpass niet laden op een laadpaal?

    Dit kan meerdere oorzaken hebben:

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen

Laadpaal

  • Hoe vraag ik een offerte aan voor het installeren van een Luminus laadpaal?

    1. Ga naar onze webpagina over elektrisch rijden.
    2. Kies tussen :
    3. Klik op ‘Vind de beste laadoplossing’.
    4. Vul het formulier in.
    5. Je ontvangt dan een e-mail waarmee je je offerteaanvraag kunt afronden.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • De stekker van de laadpaal past niet op het contact van mijn elektrische wagen. Wat doe ik?

    Je kan alleen laden op de snelladers als je wagen beschikt over een contact dat de volgende stekkers toelaat:

    • 43 kW AC plug
    • CHAdeMO (DC)
    • Combined Charging Standard – CCS (DC)

     

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Waar kan ik meer snelladers vinden?
    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Hoe kan ik de afspraak voor de installatie van mijn laadpaal wijzigen of annuleren bij Luminus?

    Stuur een e-mail naar mobilitysolutions@luminus.be.
    We nemen snel contact met je op.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Ik heb problemen met het opladen aan een publieke laadpaal. Wat doe ik?

    We beschikken over een 24/7-helpdesk voor onze klanten.

    • Bel naar 02 289 90 90.
    • Of stuur een e-mail naar mobilitysolutions@luminus.be.
    Je kan ook online een nieuwe laadpas aanvragen.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Hoe gebruik ik een snellader?

    1. Schakel je wagen uit.
    2. Connecteer je wagen met de laadpaal.
    3. Activeer de snellader door je Powerpass te scannen.
    4. Hou je token minimaal 3 seconden voor het symbool.
    5. Druk op de startknop.
    6. Je wagen begint te laden.
    7. Druk op de stopknop om het laden te beëindigen.
    8. Breng de plug terug naar de laadpaal.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Welke aansluiting kan ik gebruiken voor mijn laadsessie?

    De Veefil-RT snellader voorziet drie verschillende stekkers:

    • 43 kW AC plug.
    • CHAdeMO (DC).
    • Combined Charging Standard – CCS (DC).

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Hoe krijg ik toegang tot een snellader?

    Je kan op 4 verschillende manieren toegang krijgen tot een snellader:

    • Met een Luminus Powerpass (abonnementskaart).
    • Met een interoperabele laadpas van een andere provider.
    • Door een prepaidkaart aan te schaffen in een Q8-shop of Decathlonwinkel.
    • Door de QR-code te scannen via de Last Mile Solutions-app en de betaling uit te voeren via PayPal.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Ik ben een residentiële klant. Is mijn laadpaal fiscaal aftrekbaar?

    De laadpaal geïnstalleerd aan je woning is 45% aftrekbaar met een plafond van 1500 euro op voorwaarde dat je de laadpaal op jouw naam koopt en na 1 september 2021 installeert. Het is noodzakelijk dat de laadpaal een slimme laadpaal is en je beschikt over een groene energiecontract.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen

Heb je geen antwoord op je vraag gevonden ?

Neem dan contact op met onze e-mobility klantendienst.

02 289 90 90