Veelgestelde vragen over EnergyControl Monitor en de Luminus Monitor app
Vind je hieronder je antwoord niet? Aarzel niet ons te contacteren. Het Luminus-team beantwoordt je vragen met plezier via het online contactformulier.
- Als je P1-poort succesvol geactiveerd is, verschijnt er namelijk een pijltje boven ‘GP’.
- Als er geen pijltje boven ‘GP’ staat, wil dit zeggen dat je P1-poort nog gesloten is.
Het is is belangrijk dat je je zonnepanelen, nadat ze geplaatst en gekeurd zijn, zo snel mogelijk bij je netbeheerder meldt. Zodra je netbeheerder ons de informatie over je zonnepaneleninstallatie heeft gestuurd, kunnen wij in de Luminus Monitor app rekening houden met je injectievergoeding.
Heb je jouw zonnepanelen nog niet hebt aangemeld bij de netbeheerder? Dan kunnen we bij Luminus niet zien dat je deze hebt geïnstalleerd. Daardoor wordt er geen injectievergoeding weergegeven in de Luminus Monitor app.
De verwerking van je aangifte kan enkele maanden duren, maar Luminus betaalt je injectievergoeding sowieso retroactief terug, te beginnen vanaf het moment van keuring van je zonnepanelen.
Het injectietarief geldt voor:
Lees ook:
Ja, je profiel en verbruiksgegevens worden bewaard, tenzij je je Luminus Monitor account stopzet (op eigen vraag, bij verhuis of als je van energieleverancier verandert).
Dit kan meerdere oorzaken hebben:
Alles nagekeken? Volg onderstaande stappen afhankelijk van jouw situatie:
Je dongle is al eens online geweest?
Van zodra je geregistreerd bent voor Luminus EnergyControl Monitor, duurt het tot gemiddeld 15 werkdagen vooraleer je de dongle in je brievenbus ontvangt.
Je hebt het recht om je van je aankoop te ontdoen, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief, en dit binnen een herroepingstermijn van 14 kalenderdagen vanaf je inschrijving voor de Luminus EnergyControl Monitor.
Hoe?
Om je herroepingsrecht uit te oefenen, stel je Luminus op de hoogte van deze beslissing door contact op te nemen via het Contactformulier. Vervolgens stuur je de dongle en het doosje waar deze in zat (inclusief de handleiding) terug naar Luminus (Luminus NV, Kempische Steenweg 299, 3500 Hasselt) samen met een ingevuld fysiek exemplaar van het herroepingsformulier dat je kan vinden in de Algemene Voorwaarden van Luminus.
Opgelet: De directe kosten van het terugzenden van de dongle komen voor jouw rekening.
Luminus betaalt je terug met hetzelfde betaalmiddel als hetgeen je gekozen hebt voor de domiciliering, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd. Deze terugbetaling zal enkel plaatsvinden indien we zowel de dongle als het doosje én de handleiding die in het doosje zit volledig intact ontvangen.
Als je van energieleverancier verandert, blijft je Luminus EnergyControl Monitor contract actief.
Je kan Luminus EnergyControl Monitor dus perfect blijven gebruiken.
We beschikken echter niet over het tarief van je nieuwe leverancier, daarom moet je je tarief zelf invullen: klik op het account-symbool rechtsboven - Profiel - Energietarieven - potloodje .
Voor Digitale verbruiksgegevens in My Luminus:
Let op: om gebruik te kunnen maken van deze dienst moet ook je nieuwe woning in Vlaanderen liggen én een digitale meter hebben.
Voor de Luminus EnergyControl Monitor:
- Als je P1-poort succesvol geactiveerd is, verschijnt er namelijk een pijltje boven ‘GP’.
- Als er geen pijltje boven ‘GP’ staat, wil dit zeggen dat je P1-poort nog gesloten is.