Ik zie de dagelijkse verbruiksdata van mijn digitale meter niet (meer) in My Luminus

Ik zie de dagelijkse verbruiksdata van mijn digitale meter niet (meer) in My Luminus

  • Het kan zijn dat je toestemming bij Fluvius om je digitale verbruiksgegevens met Luminus te delen, niet (meer) in orde is.
  • Je controleert de status van je toestemming in je My Luminus-account in het 'verbindingen digitale meter' scherm. 
    • Je vindt dit menu in het instellingen-scherm, in de webversie vind je dit onder je e-mailadres in de groene knop, in de app klik je onderaan op het icoontje met de drie puntjes.
  • Staat je toestemming op groen? Dan is alles in orde. Contacteer onze klantendienst om je verder te helpen.
  • Zijn de bollen rood? Dan moet je toestemming mogelijk vernieuwd worden. Lees hier hoe je dit doet.

 

Wat gebeurt er als ik mijn toestemming met Fluvius niet vernieuw/geen goedkeuring geef?

  • Als je je toestemming niet vernieuwt of geen goedkeuring geeft, zal je geen nieuwe dagelijkse verbruiksinzichten meer kunnen zien. Luminus kan enkel dagelijkse verbruiksgegevens tonen voor de periode dat we een geldige goedkeuring van jou hebben.

 

Ik was niet op tijd om mijn toestemming/goedkeuring te vernieuwen, wat nu?

  • Geen paniek! Je kan nog steeds je toestemming geven tot 3 weken na de vervaldatum. Heb je de toestemming dan nog steeds niet in orde gebracht? Dan zal je contract voor de digitale verbruiksgegevens automatisch worden beëindigd. Je kan echter kosteloos opnieuw inschrijven via de intekenknop in My Luminus en opnieuw je toestemming aan Fluvius geven.

 

Ik heb mijn toestemming reeds vernieuwd maar kreeg toch nog een herinneringse-mail. Is mijn toestemming niet in orde?

  • Wij updaten onze systemen elke 2 uur. Het kan zijn dat de gegevens hierdoor elkaar gekruist hebben. Je kan de status van je aanvraag volgen in My Luminus onder “verbindingen digitale meter”.
  • Staat deze op verbonden? Dan is alles in orde! Staat deze op “moet vernieuwd worden”, dan heb je je toestemming nog niet vernieuwd of hebben wij deze gegevens nog niet ontvangen van Fluvius. Wacht in dit geval een dag en controleer de status dan opnieuw.

 

Het lukt me niet om mijn toestemming voor mijn digitale verbruiksgegeven te vernieuwen.

 

Waarom werd mijn contract voor mijn digitale verbruiksgegeven in My Luminus stopgezet?

  • Wij zetten je contract enkel stop als we hiervoor van jou de opdracht hebben gekregen, we een verhuis op jouw adres hebben doorgekregen, of je je toestemming met Fluvius niet tijdig in orde bracht.
  • Na de vervaldag van je toestemming bij Fluvius wachten we nog 3 weken. Heb je je toestemming dan nog steeds niet gegeven, dan zetten we je contract stop. Geen nood, je kan wanneer je dit wenst altijd opnieuw intekenen voor onze gratis dienst Digitale verbruiksgegevens om zo weer te genieten van dagelijkse inzichten in je verbruik.

 

 

Is dit het antwoord op uw vraag?

We gebruiken je feedback alleen om deze uitleg te verbeteren. Laat hier geen persoonlijke gegevens na.

Neem gerust contact op

Bel
Bel ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

Bel 078 150 210

Chat
Chat met ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

De knop 'Start de chat' verschijnt zodra een medewerker beschikbaar is.

Stuur een bericht
Vul het formulier in.
We antwoorden binnen de werkdag.

Vul het contactformulier in