Hoe kan ik mijn verbruik opvolgen op My Luminus?

Hoe kan ik mijn verbruik opvolgen op My Luminus?

Via je My Luminus-klantenzone en app kan je gemakkelijk je verbruik opvolgen. Het voordeel? Je kan gerichter besparen én je kan een correctere inschatting maken van je ideale voorschotbedrag, voor een jaarafrekening van 0 €.

De weergegeven meterstanden zijn:

  • Door jou ingegeven in My Luminus (in het geval van een klassieke meter),
  • Maandelijks automatisch doorgestuurd via je digitale meter,
  • Opgenomen door je netbeheerder,
  • Of een schatting, als je zelf geen meterstanden aan de netbeheerder hebt doorgegeven en hij geen toegang heeft tot je meter.

 

Heb je een klassieke meter?

We raden je aan om in My Luminus regelmatig je meterstanden in te geven en op basis daarvan indien nodig je voorschotbedrag aan te passen.

Heb je een digitale meter ?

  • Je meterstand wordt maandelijks digitaal geregistreerd en naar My Luminus gestuurd via de distributienetbeheerder.
  • Woon je in Vlaanderen? Dan kan je je energieverbruik- en kosten niet enkel per maand, maar ook per dag opvolgen. Dit kan eenvoudig en gratis via de onze dienst Digitale Verbruiksgegevens in My Luminus. Inschrijven kan rechtstreeks via je My Luminus-klantenzone (in de app of online). 
  • Je kan ook je verbruik en injectie in real time opvolgen en inzicht krijgen in je energievreters en -kosten met Luminus EnergyControl Monitor. Het werkt met een app en een klein apparaatje  (dongle) dat je in de P1-poort van je digitale meter klikt.

Dankzij de Luminus-apps heb jij je persoonlijke klantenzone altijd bij de hand. Je energie opvolgen was nog nooit zo makkelijk. Bekijk hier hoe de app in elkaar zit en wat de voordelen ervan zijn.




Lees ook:

Is dit het antwoord op uw vraag?

We gebruiken je feedback alleen om deze uitleg te verbeteren. Laat hier geen persoonlijke gegevens na.

Vind een antwoord in de veelgestelde vragen

De injectievergoeding die je ontvangt voor je zonnepanelen is variabel (zelfs indien je over een vast tarief beschikt). Het verandert dus iedere maand.
  • Aan het begin van elke maand berekenen we telkens de injectieprijs die van toepassing is op de voorgaande maand. 
  • In de Luminus Monitor / My Luminus app gebruiken we voor de lopende maand daarom steeds de injectieprijs van de voorgaande maand.
  • Deze prijs wordt retroactief aangepast aan het begin van de volgende maand, op basis van de hoeveelheid energie die je hebt geïnjecteerd.

Het is belangrijk om te benadrukken dat de gegevens die Luminus van je slimme meter ontvangt (via je netbeheerder of via de dongle) puur informatief zijn en bedoeld zijn om jou een zo nauwkeurig mogelijk beeld te geven van je verbruik en injectie. De gegevens die in de app worden getoond, worden daarom niet gebruikt ter facturatie. Na de meteropname ontvangt Luminus de facturatievolumes van je netbeheerder en passen we de werkelijke marktprijzen toe.
Meer info
Bekijk meer vragen

Neem gerust contact op

Bel
Bel ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

Bel 078 150 210

Chat
Chat met ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

De knop 'Start de chat' verschijnt zodra een medewerker beschikbaar is.

Stuur een bericht
Vul het formulier in.
We antwoorden binnen de werkdag.

Vul het contactformulier in