Helaas zien we dat onze klanten af en toe frauduleuze telefonische oproepen ontvangen die van Luminus afkomstig lijken te zijn. Aangezien het niet altijd even makkelijk is om de ware identiteit van een beller te verifiëren, geven we je enkele tips hoe je fraude kan herkennen.Gebruik deze tips:
Robocalls: automatische oproepen zijn mogelijkLuminus doet ook regelmatig automatische oproepen ('robocalls') naar klanten, bijvoorbeeld met een voorstel om hun voorschotbedrag aan te passen of als geheugensteuntje om hun factuur 3 dagen voor de vervaldatum te betalen.In sommige situaties bellen onze medewerkers anoniem.In geval van achterstallige betalingen volgt Luminus de procedure zoals vermeld op de website van de Vlaamse overheid. Wij sturen onze klanten herinneringen via brief, e-mail, SMS of telefoon. Dit kan wel een anoniem telefoonnummer zijn.Gebruikers van Android-toestellen kunnen soms onterecht de melding krijgen dat het om een spam call gaat, terwijl het wel degelijk een van onze medewerkers is. Deze melding is dus niet altijd een indicatie van een fraude.
Naar hulp en ondersteuning overzicht
(normaal zonetarief)
De knop "Start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is.
De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: Ma.-vr.: 8u00 - 18u00.
Onze residentiële klantendienst is bereikbaar op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)
Maandag - Vrijdag: 08 uur tot 18 uur
Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.