Hoe kan ik mijn btw-nummer of ondernemingsnummer aanpassen, toevoegen of verwijderen bij Luminus?

Hoe kan ik mijn btw-nummer of ondernemingsnummer aanpassen, toevoegen of verwijderen bij Luminus?

Via je persoonlijke klantenzone My Luminus:

Via de website doe je dit zo:
1. Ga naar de rubriek 'Diensten'.
2. Rechts op je scherm zie je een kader 'Een contract aanvragen, wijzigen of stopzetten'. Klik op de groene knop 'Ga verder'.
3. Kies 'Ik wil een contract aanpassen'.
4. Ga verder met 'Ik wil een ondernemingsnummer toevoegen of wijzigen'.

Via de app doe je dit zo:
1. Ga naar de rubriek 'Meer'.
2. Klik op 'Mijn profiel'.
3. Pas je ondernemingsnummer of btw-nummer aan. 
4. Sla op. 

Van zodra je wijzigingen geregistreerd zijn, ontvang je een nieuw klantnummer. We bezorgen je een slotafrekening voor je vorige klantnummer.

Via de scenariokiezer op onze website kan je je btw-nummer laten aanpassen of toevoegen.
  • Wij zorgen ervoor dat deze wijziging zo snel mogelijk gebeurt.

Is dit het antwoord op uw vraag?

We gebruiken je feedback alleen om deze uitleg te verbeteren. Laat hier geen persoonlijke gegevens na.

Vind een antwoord in de veelgestelde vragen

Neen, dit gebeurt nooit stilzwijgend. We lichten jou hier altijd over in.
Luminus brengt je 2 maanden op voorhand op de hoogte van de voorwaarden van de contractverlenging. 

Waar vind je jouw contractinformatie (product, tarief, einddatum contract,...) terug?
  • In je persoonlijke klantenzone My Luminus bij 'Contracten en diensten'.
Meer info

Neem contact op met onze klantendienst om ons je gewijzigde gegevens door te geven. Zorg ervoor dat je je meterstanden bij de hand hebt.
Dan maken wij de slotafrekening voor het vorige contract op.
Je meterstanden gebruiken we ook als startmeterstand om je eigen facturatie te starten.

 
Meer info

Als je contract binnenkort vernieuwd wordt en je van tarief wil veranderen, dan kan dat zonder problemen.
Je nieuwe tarief zal 21 dagen na intekening ingaan, terwijl je contracthernieuwing ook doorgaat.

Ligt je contractvernieuwing binnen de 21 dagen na intekenen op je nieuwe tarief? Dan leveren we je vanaf je vernieuwingsdatum tot 21 dagen na het intekenen op je nieuwe tarief nog energie aan de prijs die op de communicatie van de vernieuwing (van je oude tarief) vermeld staat.

Onze klantendienst geeft je graag meer uitleg.
Meer info

Maak een afspraak met je notaris. Hij registreert de nieuwe vennootschapsvorm. Daarna publiceert de Kruispuntbank van Ondernemingen de nieuwe vorm. Breng ook Luminus op de hoogte van je wijziging. 
Meer info

Wil je de details van je contract voor gas of elektriciteit raadplegen?
  • Al je contractgegevens zijn beschikbaar op je persoonlijke klantenzone My Luminus.
Hoe doe je dit?
  • Log in op je My Luminus-account.
  • Ga naar de rubriek 'Contracten en Diensten'. (In de app 'Contracten'.)
  • Je ziet per contract welk product er actief is, welk type tarief dit is, voor hoe lang je intekende en de einddatum van je contract.
  • Tip: Wil je je originele intekendatum weten?
    • Je trekt hiervoor de duurtijd van je contract (onder Prijsgarantie) van de einddatum af.

     
    Meer info

    Voordat je intekent op een groepsaankoop, sta je best even stil bij alle voor- en nadelen.

    Contacteer onze klantendienst. Onze adviseurs bekijken het aanbod bekijken en maken je een voorstel dat het beste bij je past.
     
    Raadpleeg onze webpagina Groepsaankopen voor meer info: Lees ons artikel in Lumiworld: 
    Meer info

    Woon en werk je op hetzelfde adres en heb je geen aparte elektriciteits- en gasmeter voor je beroepsverbruik? Dan kies je zelf of je je energiefactuur privé betaalt of aan je onderneming factureert. Je keuze wordt beïnvloed door de toepassing van het voordeel alle aard (VAA).

    Het is pas fiscaal voordelig om te factureren aan je vennootschap als de werkelijke kostprijs van je energie op jaarbasis hoger ligt dan de forfaitaire bedragen van het VAA dat je geniet.

    Als de werkelijke jaarlijkse kostprijs lager is dan het VAA kan je kiezen om een deel van je privé-energiekosten door te rekenen aan je vennootschap via een onkostenvergoeding voor het gedeelte beroepsgebruik. In dat geval betaal je geen VAA.
    Is je onderneming georganiseerd als eenmanszaak (en val je dus onder de personenbelasting) dan is er nooit een aanrekening van VAA.

    Merk op dat naast de fiscale toepassing van VAA, je keuze voor een particulier of professioneel contract ook beïnvloed wordt door de geldende contractvoorwaarden.

    Je kan alle informatie terugvinden in ons Lumiworld-artikel.
    Meer info
    Bekijk meer vragen

    Neem gerust contact op

    Bel
    Bel ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

    Bel 078 150 210

    Chat
    Chat met ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

    De knop 'Start de chat' verschijnt zodra een medewerker beschikbaar is.

    Stuur een bericht
    Vul het formulier in.
    We antwoorden binnen de werkdag.

    Vul het contactformulier in