Wat gebeurt er als ik mijn toestemming met Fluvius niet vernieuw/geen goedkeuring geef?
Ik was niet op tijd om mijn toestemming/goedkeuring te vernieuwen, wat nu?
Ik heb mijn toestemming reeds vernieuwd maar kreeg toch nog een herinneringse-mail. Is mijn toestemming niet in orde?
Het lukt me niet om mijn toestemming voor mijn digitale verbruiksgegeven te vernieuwen.
Waarom werd mijn contract voor mijn digitale verbruiksgegeven in My Luminus stopgezet?
Na de vervaldag van je toestemming bij Fluvius wachten we nog 3 weken. Heb je je toestemming dan nog steeds niet gegeven, dan zetten we je contract stop. Geen nood, je kan wanneer je dit wenst altijd opnieuw intekenen voor onze gratis dienst Digitale verbruiksgegevens om zo weer te genieten van dagelijkse inzichten in je verbruik.
Het is mogelijk dat je je meterstanden niet (meer) kan toevoegen of aanpassen. Redenen hiervoor kunnen zijn:
De netbeheerder stuurt ons al maandelijks je werkelijke meterstanden door als je een digitale meter hebt.
Het is dus niet nodig om deze ook nog zelf in te geven.In dit geval krijg je online een melding dat het niet nodig is om extra meterstanden in te geven.
Als deze redenen niet van toepassing zijn op jouw situatie, neem dan contact op met onze klantendienst.
Nuttige link:
Gebruikersnaam
Je gebruikersnaam voor My Luminus is het e-mailadres waarmee je je geregistreerd hebt.
Wachtwoord vergeten
Je kan zelf een nieuw wachtwoord aanvragen. Dit doe je als volgt:
Maakte je een account aan via je Facebook- of Google-account?
Lees ook: Hoe registreer ik me op My Luminus?
Je werd net voor de winter klant bij Luminus en hebt net na de winter je jaarafrekening ontvangen?
In dit geval is je afrekening gebaseerd op een korte facturatieperiode (minder dan 12 maanden) waarvoor je weinig voorschotten hebt betaald terwijl je verbruik hoog was.
Deze factuur omvat namelijk hoofdzakelijk de wintermaanden, wanneer het verbruik hoger ligt.
Deze afrekening is misschien hoog, maar volgend jaar zal de situatie anders zijn. Je afrekening omvat dan de 12 voorschotten berekend op basis van je werkelijke verbruik over het hele jaar.
Invloed van de seizoenen
Je voorschot is een vast bedrag dat je heel het jaar door betaalt. Je verbruik daarentegen verschilt per seizoen. In de winter verbruik je meer gas, zonder plots meer te betalen. In de zomer daarentegen, verbruik je minder, waardoor het verschil over een jaar tijd gecompenseerd wordt.
Ideaal voorschot
Het ideale voorschot houdt rekening met je jaarverbruik verdeeld over 12 maanden.
Aarzel niet om bij een verandering in je verbruiksgewoonten (uitbreiding aantal gezinsleden, zonnepanelen, nieuwe warmteketel enz.) dit bedrag te herzien en aan te passen. Je kan dit gemakkelijk doen via onze persoonlijke klantenzone My Luminus.
Om te zorgen dat je voorschotbedrag in lijn ligt met je werkelijke verbruik, is het belangrijk om dit regelmatig te na te kijken en indien nodig aan te passen. Dat kan eenvoudig door regelmatig je meterstanden in te geven in My Luminus. Ontdek hier hoe je het juiste voorschotbedrag kiest voor je energiefactuur.
Dit kan meerdere oorzaken hebben:
Alles nagekeken? Volg onderstaande stappen afhankelijk van jouw situatie:
Je dongle is al eens online geweest?
Bel
Bel ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.
Chat
Chat met ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.
De knop 'Start de chat' verschijnt zodra een medewerker beschikbaar is.
Stuur een bericht
Vul het formulier in.
We antwoorden binnen de werkdag.