De dongle van mijn Luminus EnergyControl Monitor dienst is offline. Wat nu?

Dit kan meerdere oorzaken hebben:

  • De P1-poort van je digitale elektriciteitsmeter is gesloten. Raadpleeg de status van je P1-poort rechtstreeks op je digitale elektriciteitsmeter: Als je P1-poort geopend is, verschijnt er namelijk een pijltje boven ‘GP’. Als er geen pijltje boven ‘GP’ staat, wil dit zeggen dat je P1-poort nog gesloten is. Check hier hoe je je P1-poort activeert.
  • Je bluetooth staat niet aan.
  • Je WiFi staat niet aan.
  • Je WiFi-verbinding is niet sterk en/of stabiel genoeg in de omgeving van je digitale elektriciteitsmeter.
  • Je dongle zit niet goed in de P1-poort van je digitale elektriciteitsmeter.
  • Je geeft een verkeerd wifi-wachtwoord in.
  • De WiFi-instellingen van je router zijn aangepast.
  • Je hebt niet de laatste versie van de Luminus Monitor app op je tablet/smartphone. Voer in dit geval een update uit.

 
Alles nagekeken? 
Volg onderstaande stappen afhankelijk van jouw situatie:

Je dongle is nog nooit online geweest?
  1. Open de Luminus Monitor app en log in.
  2. Steek dan je dongle even opnieuw in je digitale elektriciteitsmeter.
  3. Volg de instructies op de schermen in de app. Sta toe dat de Monitor app toegang heeft tot bluetooth en selecteer het juiste wifi netwerk. Geef vervolgens het wachtwoord voor de wifi in.
  4. De verbinding wordt tot stand gebracht. Wacht tot het LED-lampje continu groen blijft branden: dan is je dongle terug online.
  5. Indien het LED-lampje groen blijft knipperen, kon je verbinding niet tot stand worden gebracht en is je dongle nog steeds offline. We raden je aan om de installatie van de dongle te proberen vanop een andere smartphone/tablet. Eens de verbinding gelukt is, kan je terug op je eigen apparaat inloggen in de Monitor app en je verbruik opvolgen.

Je dongle is al eens online geweest?

  1. Open de Luminus Monitor app en log in.
  2. Steek je dongle even opnieuw in je digitale elektriciteitsmeter en wacht tot het LED-lampje continu groen blijft branden: dan is je dongle terug online.
  3. Indien het LED-lampje groen blijft knipperen, dan betekent dit dat er geen verbinding met je router/internet is en deze opnieuw tot stand dient te worden gebracht.
  4. Ga dan naar Meer > Verbindingen en kies voor ‘Wifi-instellingen wijzigen’ en volg de instructies om je dongle opnieuw online te brengen.
  5. Voor meer uitleg kan je telkens op het (i) logootje klikken.
  6. Dubbelcheck opnieuw de status van je dongle in de app via Meer > Verbindingen.

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen


Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

De knop "Start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 8u00 - 18u00.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 08 uur tot 18 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.