Digitale verbruiksgegevens in de My Luminus-app en Luminus EnergyControl Monitor: wat doe ik bij een verhuis?

Digitale verbruiksgegevens in de My Luminus-app en Luminus EnergyControl Monitor: wat doe ik bij een verhuis?

Voor Digitale verbruiksgegevens in My Luminus:

  • Als je verhuist, zetten we je Digitale verbruiksgegevens stop. Deze gratis dienst is nameliljk gekoppeld aan de elektriciteitsmeter van de woning en wordt daarom stopgezet als je verhuist. 
  • Wil je ook voor je nieuwe woonst je digitale meterdata per dag kunnen checken in My Luminus?
    Dan dient je deze dienst opnieuw te activeren voor je nieuwe meter.
  • Dat doe je in enkele stappen via je My Luminus-app. 

Let op: om gebruik te kunnen maken van deze dienst moet ook je nieuwe woning in Vlaanderen liggen én een digitale meter hebben.

 

Voor de Luminus EnergyControl Monitor:

  • Als je verhuist en je je Luminus EnergyControl Monitor wenst te houden, zorg er dan voor dat je:
    • ons daarvan tijdig op de hoogte steltvia ons contactformulier, en
    • de dongle meeneemt naar je nieuwe adres.
  • Je kan op je nieuwe woonplaats de dongle enkel gebruiken als je nog steeds voldoet aan de relevante voorwaarden (bv. aanwezigheid van een digitale meter alsook een stabiele Wifi-verbinding in de buurt van je digitale meter).
  • Indien je niet meer aan de voorwaarden voldoet, breng onze klantendienst hiervan op de hoogte zodat wij je Luminus EnergyControl Monitor contract kunnen stopzetten.

 

Is dit het antwoord op uw vraag?

We gebruiken je feedback alleen om deze uitleg te verbeteren. Laat hier geen persoonlijke gegevens na.

Vind een antwoord in de veelgestelde vragen

De injectievergoeding die je ontvangt voor je zonnepanelen is variabel (zelfs indien je over een vast tarief beschikt). Het verandert dus iedere maand.
  • Aan het begin van elke maand berekenen we telkens de injectieprijs die van toepassing is op de voorgaande maand. 
  • In de Luminus Monitor / My Luminus app gebruiken we voor de lopende maand daarom steeds de injectieprijs van de voorgaande maand.
  • Deze prijs wordt retroactief aangepast aan het begin van de volgende maand, op basis van de hoeveelheid energie die je hebt geïnjecteerd.

Het is belangrijk om te benadrukken dat de gegevens die Luminus van je slimme meter ontvangt (via je netbeheerder of via de dongle) puur informatief zijn en bedoeld zijn om jou een zo nauwkeurig mogelijk beeld te geven van je verbruik en injectie. De gegevens die in de app worden getoond, worden daarom niet gebruikt ter facturatie. Na de meteropname ontvangt Luminus de facturatievolumes van je netbeheerder en passen we de werkelijke marktprijzen toe.
Meer info
Bekijk meer vragen

Neem gerust contact op

Bel
Bel ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

Bel 078 150 210

Chat
Chat met ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

De knop 'Start de chat' verschijnt zodra een medewerker beschikbaar is.

Stuur een bericht
Vul het formulier in.
We antwoorden binnen de werkdag.

Vul het contactformulier in