Wanneer komt de netbeheerder mijn meterstanden van elektriciteit en/of aardgas opnemen?

Het moment van meteropname valt altijd rond hetzelfde tijdstip van het jaar (1 à 2 maanden voor de ontvangst van je jaarlijkse afrekening) en gebeurt door de netbeheerder van je regio. Op onze website vind je meer informatie over wie je netbeheerder is.

Hoe gebeurt de meteropname als de klant niet aanwezig is?

  • ofwel komt je netbeheerder ter plaatse.
  • ofwel vanop afstand en automatisch voor de digitale meters
  • ofwel ontvang je een meteropnamekaart in de bus:
    • waarop jij je meterstanden noteert en het naar de netbeheerder stuurt.
    • waarbij jij je meterstanden op de website invult.
Vergeet niet om je meterstanden tijdig door te geven aan je netbeheerder. Zo vermijd je dat de netbeheerder ons geschatte meterstanden doorgeeft.

Wens je meer info over de afrekening die volgt op de meteropname?
Wil je meer info over het doorgeven van meterstanden per netbeheerder?



 

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen


Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

De knop "Start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 8u00 - 18u00.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 08 uur tot 18 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.