Mijn sociaal tarief is stopgezet bij Luminus maar ik heb er wel recht op

Mijn sociaal tarief is stopgezet bij Luminus maar ik heb er wel recht op

  • Controleer even of je voldoet aan de voorwaarden die de Federale Overheid (FOD) Economie bepaalt. Lees deze FAQ: Wie heeft recht op het sociaal tarief?
  • Voldoe je aan de voorwaarden voor sociaal tarief? Verstuur je attest sociaal tarief via het contactformulier naar ons:
    • Ga naar 'Hulp en Contact' bovenaan in het menu van deze website.
    • Onderaan op deze pagina staat: Mail ons.
    • Klik op: Ga naar formulier.
    • Kies in het contactformulier: Ik heb een vraag over tarieven (commerciaal, sociaal tarief)
    • Kies een categorie: Aanvraag van een sociaal tarief.
    • Ga naar Bijlage(n): laad je attest op.
    • Klik op 'Verzenden'.
  • Denk je dat je recht hebt op sociaal tarief, maar beschik je niet over het gevraagde attest? Neem contact op met de FOD Economie.

Is dit het antwoord op uw vraag?

We gebruiken je feedback alleen om deze uitleg te verbeteren. Laat hier geen persoonlijke gegevens na.

Vind een antwoord in de veelgestelde vragen

Bij elke contractvernieuwing zet Luminus je lopende contract om naar het goedkoopste equivalent product. Om onze administratie op orde te hebben, vragen wij je om hiervoor je toestemming te geven. Doe je niets, wees dan gerust: je nieuw contract wordt automatisch geactiveerd en is altijd het goedkoopste equivalent product.

Heb je vragen over je contractvernieuwing of ben je niet akkoord met ons voorstel, dan kan je contact opnemen met onze klantendienst.

Meer info

Wat fijn dat je besloot toch bij Luminus te blijven! Afhankelijk van het moment waarop je dit besluit neemt, zijn er 2 mogelijkheden:

Het herroepingsrecht van je nieuwe contract is nog niet voorbij
Wettelijk gezien heb je als particulier recht op 2 weken bedenktijd vanaf je je contractbevestiging ontvangt. Breng je de andere energieleverancier binnen deze termijn op de hoogte van je beslissing, dan zijn zij verplicht het nieuwe contract te annuleren. Je blijft dan gewoon klant bij ons.

De herroepingstermijn van je nieuwe contract is voorbij
Is de herroepingstermijn verstreken, maar is je contract nog niet actief? Dan bestaat de kans dat de andere energieleverancier alsnog akkoord gaat om je contract te annuleren. Zij zijn hier echter niet wettelijk toe verplicht.

Is het niet meer mogelijk om je nieuwe contract te annuleren, dan word je gemakkelijk terug klant bij Luminus door in te tekenen via de website . Let op! Je kan enkel een nieuw contract bij ons tekenen als je contract bij je andere energieleverancier al gestart is. Bekijk je liever samen met een medewerker welke tarieven voor jou het interessantst zijn? Contacteer hiervoor onze klantendienst op het nummer 078 150 210. 

Meer info
Bekijk meer vragen

Neem gerust contact op

Bel
Bel ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

Bel 078 150 210

Chat
Chat met ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

De knop 'Start de chat' verschijnt zodra een medewerker beschikbaar is.

Stuur een bericht
Vul het formulier in.
We antwoorden binnen de werkdag.

Vul het contactformulier in