Ik heb een variabel tarief bij Luminus. Waarom is mijn prijs verschillend van die waarop ik intekende?

Kies je voor een variabel tarief bij Luminus, dan verandert de energieprijs per maand of per kwartaal. Je kiest dus voor een tariefformule en niet voor een vaste prijs. Daarom is het mogelijk dat de eenheidsprijs op je afrekening verschilt van de energieprijs op je prijslijst.

Verschillende indexatieparameters beïnvloeden en bepalen de prijs van je energie. Hier kan je terugvinden welke indexatieparameter dit exact is voor jouw product en hoe deze bepaald wordt. 

Om te zorgen dat je voorschotbedrag in lijn ligt met je werkelijke verbruik, is het belangrijk om dit regelmatig te na te kijken en indien nodig aan te passen. Dat kan eenvoudig door regelmatig je meterstanden in te geven in My Luminus. 

 

Ontdek hier hoe je het juiste voorschotbedrag kiest voor je energiefactuur.





Nuttige links:

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen

Meer vragen over Onze tarieven



Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

De knop "Start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 8u00 - 18u00.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 08 uur tot 18 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.