Voor wie is het dynamisch tarief geschikt?

Er zijn een aantal voorwaarden om voor een dynamisch tarief in aanmerking te komen:

  • Je woont in Vlaanderen.
  • Je beschikt over een digitale meter en schakelt over naar meetregime 3 (SMR3)*.
  • Het is enkel mogelijk om een dynamisch contract af te sluiten met een enkelvoudige of een dag/nacht meter. Een exclusief nachtmeter is uitgesloten.
  • Je hebt de mogelijkheid om je grootste energieverbruikers flexibel in te plannen (zoals het opladen van je elektrische wagen of het opwarmen van je warmtepomp).
  • Maandelijkse afrekening

Bij Luminus Dynamic (Pro) ontvang je geen voorschotfacturen. Iedere maand ontvang je een factuur met je werkelijk verbruik van die maand.

 

* SMR3 zorgt ervoor dat netbeheerder Fluvius de toestemming heeft om de verbruiksgegevens per kwartier op jouw slimme (digitale) meter uit te lezen en deze door te sturen naar Luminus. Bij je aanvraag voor Luminus Dynamic (Pro) zal Luminus – indien nodig – de aanvraag voor SMR3 doorsturen naar Fluvius. 

 

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen

Meer vragen over Onze tarieven



Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

De knop "Start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 8u00 - 18u00.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 08 uur tot 18 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.