Ik verhuis: wat moet ik doen bij Luminus?

Verzamel eerst de volgende belangrijke gegevens:

  • Je meterstanden.
  • Je meternummer of je EAN-code.
  • De datum waarop je verhuist.
  • De gegevens van de vorige bewoner in je nieuwe woning en/of de gegevens van de nieuwe bewoner in je oude woning.

Informeer ons zo snel mogelijk over je verhuis.

Dit kan je op verschillende manieren doen:

  • Geef je verhuis online door via dit formulier. Doorloop alle stappen. Van zodra je alle info in deze tool hebt ingegeven, kunnen wij aan de slag en verwerken we je verhuis. Tip: Je kan ook je overnameformulier toevoegen in deze tool.
  • Bel ons op het nummer: 078.180.183.

Ken je al deze informatie voor je verhuis nog niet?
Geen nood! We sturen je later een herinnering per e-mail of SMS.

Verhuis je naar het Buitenland? Of heb je spijtig genoeg te maken met een sterfgeval of een scheiding? 

Dan kan je ons bereiken op het nummer 078 180 180 of je contract stopzetten via je klantenzone My Luminus: 

  1. Meld je aan via My Luminus.
  2. Klik op 'Contracten en diensten'. 
  3. En kies voor ‘Een contract aanvragen, wijzigen, stopzetten of verhuizen’.

Wil je alle voorbereidende stappen voor je verhuis rustig nalezen?

Bekijk dan ons handige 3 stappenplan op de verhuispagina van Luminus.

Nuttige link:

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen


Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

De knop "Start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 8u00 - 18u00.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 08 uur tot 18 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.