Mijn beste tarief

Mijn beste energietarief vinden

De marktprijzen evolueren volgens vraag en aanbod, maar ook je eigen verbruiksgewoonten kunnen veranderen. Heb je nog steeds het beste energietarief? Wij helpen je daarachter komen met een check-up van je tarief.

Mijn beste tarief
Is je energietarief nog aangepast aan je huidige situatie?

Is je energietarief nog aangepast aan je huidige situatie?

De energieprijzen evolueren, net als vraag en aanbod op de energiemarkt. Met onze Tarief Check-up kan je je huidige energietarief vergelijken met andere energietarieven bij Luminus, zowel vast als variabel.

Het mooie is dat je bij Luminus op elk moment kan wisselen van energietarief. Wij passen ons aan aan jou en niet omgekeerd.

Ik doe de Tarief Check-up

Wil je een van onze energie-experten contacteren?

Wil je graag het advies van een van onze energie-experten? Dat kan. Samen met jou vinden ze het energietarief dat nu het best bij je past.

Ontdek je unieke klantkortingen met de Luminus Extras

15% korting bij GAMMA bij min. aankoop van €50
15% korting bij GAMMA bij min. aankoop van €50
  • Permanent voordeel
  • In de winkel & online

4% korting op je voucher bij Bol.com
4% korting op je voucher bij Bol.com
  • Permanent voordeel
  • Online

5% korting op je voucher bij Zalando
5% korting op je voucher bij Zalando
  • Permanent voordeel
  • Online

Naar alle Luminus Extras

Veelgestelde vragen

Je kan je tarief gratis wijzigen via My Luminus.

Als je nog geen keuze gemaakt hebt, kan je onze verschillende tarieven en diensten raadplegen op onze website. Kies het tarief dat het meest bij je wensen aansluit.
Daarna voer je de volgende stappen uit:
  • Log in via je My Luminus-account.
  • Klik op 'Contracten en Diensten'. 
  • Klik op: 'Mijn tarief aanpassen'. 
  • Kies je nieuwe tarief.
  • Bevestig je wijziging.
  • Dankzij de Luminus-app heb jij je persoonlijke klantenzone altijd bij de hand. Je energie opvolgen was nog nooit zo makkelijk. Bekijk hier hoe de app in elkaar zit en wat de voordelen ervan zijn.


     
    Meer info

    Op onze website vind je het volledige aanbod van onze tarieven en diensten: Geef je verbruik in en ontdek welk tarief bij je past:
    Meer info

    Er zijn een aantal voorwaarden om voor een dynamisch tarief in aanmerking te komen:

    • Je woont in Vlaanderen.
    • Je beschikt over een digitale meter en schakelt over naar meetregime 3 (SMR3)*.
    • Het is enkel mogelijk om een dynamisch contract af te sluiten met een enkelvoudige of een dag/nacht meter. Een exclusief nachtmeter is uitgesloten.
    • Je hebt de mogelijkheid om je grootste energieverbruikers flexibel in te plannen (zoals het opladen van je elektrische wagen of het opwarmen van je warmtepomp).
    • Maandelijkse afrekening

    Bij Luminus Dynamic (Pro) ontvang je geen voorschotfacturen. Iedere maand ontvang je een factuur met je werkelijk verbruik van die maand.

     

    * SMR3 zorgt ervoor dat netbeheerder Fluvius de toestemming heeft om de verbruiksgegevens per kwartier op jouw slimme (digitale) meter uit te lezen en deze door te sturen naar Luminus. Bij je aanvraag voor Luminus Dynamic (Pro) zal Luminus – indien nodig – de aanvraag voor SMR3 doorsturen naar Fluvius. 

     

    Meer info
    Bekijk meer vragen

    Contacteer ons

    078 150 210

    Van maandag tot en met vrijdag, van 8 tot 18 uur.


    Stuur een bericht