Welkom bij Luminus

Welkom bij Luminus

Ben je net klant geworden bij Luminus? Bedankt voor je vertrouwen. Hier zie je in enkele stappen wat er nu gebeurt om je van energie te voorzien. Je registreren op My Luminus kan vandaag al.

Welkom bij Luminus

Ben je net klant geworden bij Luminus ?

Alles loopt zoals gepland, Luminus zal je binnenkort energie leveren. Hier zie je de 4 volgende stappen.

My Luminus, je energie bij de hand

My Luminus: regel vlot je energie

In My Luminus, je persoonlijke en gratis klantenzone, zowel online als in de app, kan je:

  • Je facturen en betalingen zien, betalen en bewaren.
  • Flexibel je voorschotbedrag en klantgegevens aanpassen.
  • Altijd zien hoeveel energie je verbruikt, via je digitale verbruiksgegevens.
  • Je Luminus Extras-kortingen bekijken en gebruiken.
Alles over My Luminus
Download in de App StoreOntdek het op Google Play

Veelgestelde vragen

De volgende stappen hangen van je persoonlijke situatie af:
Ben je van een andere leverancier naar Luminus overgestapt?
  • Dan hebben wij je vorige energieleverancier reeds op de hoogte gebracht.
  • Je ontvangt binnenkort een e-mail of brief met alle nuttige informatie over je contract en onze diensten.
  • Een week vóór jouw energielevering doen wij je een gedetailleerd voorstel voor een voorschot dat het best bij je aansluit.
  • Het kan zijn dat je nog een laatste factuur van je vorige leverancier ontvangt nadat je je al bij Luminus hebt aangesloten. Vergeet zeker niet om deze nog te betalen.

  • Open je een nieuwe meter?
  • Neem contact op met de distributienetbeheerder van je gemeente om je meter te laten openen of installeren.
  • Contacteer Luminus om een contract af te sluiten.
  • We geven je aanvraag door aan je netbeheerder. Enkele dagen later ontvang je een welkomstmail of -brief met alle nuttige informatie over je contract en de diensten van Luminus.
  • Contacteer opnieuw je distributienetbeheerder om een afspraak te maken.
  • Rond de start van je energielevering ontvang je een bevestiging van je voorschotplan.

  • Ga je verhuizen en word je tegelijkertijd klant bij Luminus?
  • Wij helpen je graag om je verhuizing in goede banen te leiden.
  • Heb je nog vragen over je verhuizing? Raadpleeg dan onze veelgestelde vragen bij Hulp & Contact - 'Verhuis, meters en netbeheerder', of bel 078 180 183.
  • Meer info

    Dankzij de Luminus-app heb jij je persoonlijke klantenzone altijd bij de hand. Je energie opvolgen was nog nooit zo makkelijk.

    Download de My Luminus-app via de App Store voor iOS of via Google Play voor Android.

    Bekijk hieronder hoe de app in elkaar zit en wat de voordelen ervan zijn.

     

    Meer info

    Als je pas klant bent geworden, ontvang je je eerste voorschotfactuur binnen de maand na de startdatum van je contract.


    Een afrekening versturen we ongeveer 2 tot 4 weken na ontvangst van de meterstanden, die de netbeheerder ons jaarlijks bezorgt. 

    Je vindt de maand van meteropname ook terug in je persoonlijke klantenzone My Luminus. In deze maand maken we ook je jaarafrekening op. 
     
    Hoe vind je deze informatie terug? 

    • Meld je aan via My Luminus.
    • Klik op 'Voorschotten'.
    • Zie bij ‘Instellingen voor je voorschotfactuur’
    • Zie bij ‘maand van meteropname’
    Meer info
    Bekijk meer vragen

    Contacteer ons

    078 150 210

    Van maandag tot en met vrijdag, van 8 tot 18 uur.


    Stuur een bericht